arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۳۷۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۱۵ - ۱۰ آبان ۱۳۹۴

کلید خانه خدا + عکس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
یش از بنای قریش، کعبه دو در داشته‌است، یکی در ناحیه شرقی و دیگری در ناحیه غربی که از یکی وارد و از دیگری خارج می‌شدند؛ اما قریش تنها در ناحیه شرقی آن دری نصب کرد.

بعدها عبدالله ابن زبیر در دیگر را گشود که به وسیله حجاج بن یوسف بسته شد و اکنون همان یک در باقی مانده‌است. این در تا به حال چندین بار عوض شده‌است و در سال ۱۳۹۸قمری به دستور خالد بن عبدالعزیز در جدیدی ساخته و نصب شد.
ساختمان کعبه نیز از سال ۱۰۴۰ قمری تا سده اخیر تعمیر نشده بود؛ ولی در سال ۱۳۷۷قمری و سپس ۱۴۱۷ قمری به دستور سعود بن عبدالعزیز و فهد بن عبدالعزیز در آن تعمیراتی صورت گرفت. 

سقف کعبه، دو سقفی است که با سه پایه چوبی که در میانه آن در یک ردیف قرار گرفته و نگهداری می‌شود. اطراف آن سنگ‌های مرمر نصب شده و در کنار آن پلکانی قرار دارد که برای رسیدن به سقف بالایی تعبیه شده‌است.

در حال حاضر درب ورودی کعبه در ارتفاع ۲ متر بالاتر از سطح زمین و در دیواره شمال شرقی کعبه قرار دارد. آخرین درب کعبه به وزن ۳۰۰ کیوگرم از جنس طلای خالص توسط احمد بن ابراهیم بدر ساخته و در سال ۱۹۷۹ میلادی جایگزین درب قبلی شده‌است.

عکسی از کلید درب ورودی کعبه که در بین کلیدداران دست به دست چرخیده  منتشر شده و توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کرده است.

کلید خانه خدا + عکس


کلید خانه خدا + عکس

برچسب ها: سقف ، مرمر ، کعبه
نظرات بینندگان