arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۰۶۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۸ - ۱۱ آبان ۱۳۹۴

شهرداری تهران: آماده باش ۱۵ هزار نیروی کارگری برای مقابله با سیلاب

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون خدمات شهری شهرداری تهران بااشاره به بارش‌های اخیر گفت: نیروهای خدمات شهری از شب گذشته در تمامی مناطق ۲۲ گانه بصورت آماده باش هستند.

مجتبی عبدالهی با بیان اینکه ۱۵ هزار نیروی کارگری و ۲هزار دستگاه انواع ماشین آلات در خصوص بارندگی ها در سطح پایتخت فعال و در محل های تعیین شده که اغلب محل  آب های زیرزمینی است مستقر هستند، یادآور شد: همچنین ۱۰۰۰ نیروی انسانی و  بیش از ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات مختلف سنگین نیز برای مقابله با برف در نظر گرفته شده است.

وی افزود: این در حالی است که پیش بینی های لازم برای افزایش توان نیروی انسانی و  تجهیزات برای هنگام بارش برف در نظر گرفته شده است و هم اکنون نیز نیروهای مورد نظر در حالت آماده باش بوده و در  مکان های  پیش بینی شده مستقر می باشند.

عبدالهی انجام چهارمین مرحله از لایروبی نهرها و کانال های سطح شهر تهران در ابتدای هفته جاری از جمله اقدامات موثر شهرداری در راستای پیشگیری از آبگرفتگی معابر شهری برشمرد و گفت: درهمین ارتباط، بیش از ۶۰۰۰ نقطه شهر تهران با هدف پیشگیری از آبگرفتگی معابر در طول سال های اخیر، اصلاح هندسی و عمرانی شده است.

معاون شهردار تهران تاکید کرد: با توجه به لایروبی کانال ها و نهرهای موجود در سطح شهر تهران، امکان آبگرفتگی معابر شهری به دلیل بارش های عادی وجود ندارد هرچند که این کانال ها و نهرها ظرفیت کافی برای تخلیه آب ناشی از بارش های سیل آسا را ندارند. 

وی در ادامه افزود: درهمین ارتباط نیروهای خدماتی شهرداری تهران با بسیج تمامی امکانات و آماده باش نیروهای امدادی و خدماتی مناطق ۲۲ گانه شهر تهران و استقرار در مناطق مختلف از بروز هر گونه آبگرفتگی احتمالی در سطح شهر جلوگیری می کنند. 

معاون خدمات شهری شهرداری تهران با تاکید بر اینکه تاکنون گزارشی مبنی بر ایجاد گره ترافیکی ناشی از وقوع آبگرفتگی در معابر شهری از سامانه ۱۳۷ دریافت نشده، تصریح کرد: عامل اصلی بروز ترافیک سنگین شب گذشته سطح شهر تهران ،کاهش سرعت حرکت خودروها به واسطه لغزندگی معابر بوده است. البته در نقاط اندک و محدودی، آب ماندگی که ناشی از شیب زمین و گود بودن گزارش شده است.

وی اظهار داشت:در چند روز اخیر ترافیک ما ترافیک مناسبی نبوده و نسبت به روزهای گذشته ترافیک بیشتر و سنگین تری داشتیم و علت آن لغزندگی خیابان هاست به همین جهت از شهروندان محترم  تقاضا می کنیم تا برای بهبود شرایط ترافیکی در سطح شهر تهران از خودروی شخصی خود استفاده نکنند.

به گفته عبدالهی نیروهای خدمات شهری آمادگی لازم را دارند و گاها این آمادگی  به آماده باش صددرصدی تبدیل می شود.
منبع: مهر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
محمد
|
United States of America
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۱
0
5
کاش مردم از خدمات شما تشکر میکردند نه خودتان ازخود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
متاسفانه شهرداری تهران هنوز مدیریت یک بارندگی پاییزی را ندارد حالا چ رسد به اینکه می گن پدیده ال نینو در راه است ؟
نظرات بینندگان