arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۴ : ۱۶ - ۲۳ فروردين ۱۳۹۰

پرفروش‌ترين کتاب‌هاي تاريخ کدامند؟

هر روزه کتابهاي زيادي در دنيا منتشر مي‌شود و صنعت کتاب و نشر يکي از صنايع پيشرو در اقتصاد بشمار مي‌رود که ارتباط مستقيمي با پيشرفت وضعيت فرهنگي يک جامعه دارد به طوريکه برنامه ريزان فرهنگي و جامعه شناسا....
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هر روزه کتابهاي زيادي در دنيا منتشر مي‌شود و صنعت کتاب و نشر يکي از صنايع پيشرو در اقتصاد بشمار مي‌رود که ارتباط مستقيمي با پيشرفت وضعيت فرهنگي يک جامعه دارد به طوريکه برنامه ريزان فرهنگي و جامعه شناسان يکي از فاکتورهاي بررسي وضعيت فرهنگي را تعداد کتابهاي منتشر شده و تيراژ آن مي‌دانند. با اين همه کمتر کتابي مي‌تواند بيش از يک ميليون نسخه فروش کند اما بوده اند کتابهايي در تاريخ نشر که رکورد نسخه‌هاي فروش رفته را شکسته اند و به پرفروش ترين کتابهاي تاريخ دنيا تبديل شده اند.
به گزارش دادنا ، در ليست زير پنج کتاب بيش از 100 ميليون نسخه فروش داشته اند و پنج کتاب بين 70 تا 85 ميليون نسخه و اين آمار به علت وجود مشتري براي اين کتابها دائما در حال افزايش است.
1-”داستان دو شهر”، اثر چارلز ديکنز، فروش 220 ميليون نسخه
پرفروشترين کتابي که تاکنون در تاريخ به فروش رفته، رماني است از چارلز ديکنز به نام داستان دو شهر. اين رمان اولين بار در سال 1859 ميلادي چاپ شد و تاکنون توسط ناشران مختلف به چاپ رسيده و اخيرا نيز در سال 2011 توسط انتشارات پنگوئن با تيراژ بالا به چاپ رسيد. اين رمان، جواني کشاورز زاده را تحت تعاليم اشرافيگرائيهاي فرانسوي در سالهاي منتهي به انقلاب و خشونتهاي انقلابيون را نسبت به اشراف سابق، در سالهاي اول انقلاب فرانسه به تصوير ميکشد.
2-”ارباب حلقه ها”، اثر جان رونالد تالکين، فروش 150 ميليون نسخه
رمان ارباب حلقه‌ها اولين بار در سال 1954 ميلادي به چاپ رسيد و تاکنون بيش از 150 ميليون نسخه در سراسر جهان فروش داشته است. تاکلين استاد زبانشناسي دانشگاه اکسفورد با استفاده از دانشش در زمينه زبان، رماني سه گانه خيالي و حماسي نوشت. از شخصيت‌هاي معروف داستان مي‌توان به آراگورن و سائورون اشاره کرد. آراگورن پسر آراتورن که از نژاد نومه نور است، وارث پادشاهي فراموش شده النديل و ايزيلدور در سرزمين ميانه ‌است. آراگورن بعد از نابود شدن سايرون به عنوان شاه اله سار تاجگذاري کرد و صلح را به ارمغان اورد. ارباب تاريکي يا سائرون شخصيت منفي اصلي اثر است و کسي است که حلقه يکتا را براي کنترل نوزده حلقه ديگر قدرت ساخته ‌است و بنابر همين مساله «ارباب حلقه‌ها» خوانده مي‌شود.
3-”هابيت”، يا آن‌جا و بازگشت دوباره، اثر جان رونالد تالکين، فروش 115 ميليون نسخه
سومين کتاب پرفروش تاريخ نيز نوشته تالکين نويسنده ارباب حلقه‌ها است. اين رمان در فضايي اوهامي و تخيلي و در اصل براي کودکان نوشته شده بود. اين کتاب داستان يک هابيت است به نام بيلبوبگينز. هابيت‌ها گونه‌اي از موجودات تخيلي در رمان‌هاي تالکين هستند که در سرزمين ميانه زندگي مي‌کنند. وي درگير ماجرايي مي‌شود تا سهمي از گنجي را به دست آورد که به دست اژدهايي به نام اسماگ افتاده است. کتاب در سپتامبر منتشر شد و برنده جايزه نيويورک هرالد تريبون براي بهترين داستان تخيلي جوانان شد. اين کتاب هنوز هم پرطرفدار است و به عنوان يک نمونه کلاسيک کتاب‌هاي کودکان شناخته مي‌شود.اين کتاب نيز در ايران توسط رضا عليزاده و توسط نشر روزنه در سال 1385 منتشر شده است.
4- روياي تالار سرخ، اثر کائو ژوکين، فروش 110 ميليون نسخه
روياي تالار سرخ يا روياي خانه سرخ رماني است نوشته کائو ژوکين، نويسنده چيني قرن هجدهم. اين کتاب از شاهکارهاي ادبيات کلاسيک چين بشمار مي‌آيد که در زمان دودمان چينگ نوشته شده‌ است. در مورد اين کتاب دو ديدگاه وجود دارد. يکي آنکه کتاب بر اساس زندگي نامه شاعر منچو قرن هفدهم نالان هيسنگ ته نوشته شده‌ است و ديگر آنکه کتاب زندگي نامه خود نويسنده است.
اهميت اين رمان به سبب شخصيت پردازي براي تعداد زيادي از قهرمانان داستان، ساختار روانشناسانه قابل توجه ‌است. همچنين اين رمان از جهت پرداختن به جزييات زندگي اشرافي چين قرن هجدهم و ساختار طبقاتي اشراف قابل توجه است. اين رمان پرفروشترين کتاب غير انگليسي جهان نيز بشمار مي‌رود.
5-”و سپس هيچ کس نبود”، اثر آگاتا کريستي، فروش 105 ميليون نسخه
آگاتا کريستي نويسنده انگليسي مشهور داستان‌هاي جنايي و ادبيات کارآگاهي است و هر کتابي که مي‌نوشت به سرعت و با نسخه‌هاي بالا به فروش مي‌رفت. او در مجموع 66 رمان جنايي نوشت. داستان‌هاي آگاتا کريستي، بخصوص آن دسته که درباره ماجراهاي کارآگاه هرکول پوآرو و يا خانم مارپل هستند، نه تنها لقب «ملکه جنايت» را براي او به ارمغان آوردند بلکه وي را به ‌عنوان يکي از مهم‌ترين و مبتکرترين نويسندگاني که در راه توسعه و تکامل داستان‌هاي جنايي کوشيده‌اند نيز معرفي و مطرح کردند. از روي رمانهاي او فيلم و سريالهاي زيادي نيز ساخته شده است. رمان”و سپس هيچ‌کس نبود” اولين بار در سال 1939 به نام”ده کاکاسياه کوچک” چاپ رسيد اما در چاپ‌هاي بعدي نام آن به دليل عنوان تحقير نژادي آن تغيير کرد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
GERMANY
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۳
0
0
baba leng derazo chera naneveshtid?
نظرات بینندگان