arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۵۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰

فارس: آیت‌الله رفسنجانی یکی از گزینه‌های جدی عضویت در هیأت امنای دانشگاه آزاد

برخی اخبار حاکی از آن است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از گزینه‌های جدی هیأت مؤسس دانشگاه آزاد برای عضویت در هیأت امنای این دانشگاه است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
فارس نوشت: برخی اخبار حاکی از آن است که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی یکی از گزینه‌های جدی هیأت مؤسس دانشگاه آزاد برای عضویت در هیأت امنای این دانشگاه است.

شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی پس از رأی گیری، فرهاد دانشجو، بهمن یزدی صمدی و فریدون عزیزی را به عنوان 3 عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی انتخاب کرد که بدین ترتیب برای تکمیل ترکیب 4-3-3 هیأت امنای دانشگاه آزاد تنها باید منتظر معرفی 3 عضو پیشنهادی توسط هیأت مؤسس این دانشگاه بود و این در حالی است که بیش از 2 ماه از آخرین مهلت هیأت مؤسس دانشگاه آزاد برای معرفی این اعضای پیشنهادی گذشته است.

در این خصوص برخی اخبار حاکی از آن است که موضوع حضور یا عدم حضور آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در ترکیب هیات امنای دانشگاه آزاد یکی از اصلی ترین دلایل تاخیر در معرفی سه عضو پیشنهادی هیات موسس جهت عضویت در هیات امنای این دانشگاه است.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که از ابتدای تشکیل این دانشگاه به عنوان رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنا مشغول به فعالیت بوده، این روزها در پی آن است که بر اساس ترکیب سه عضو انتخابی شورای عالی انقلاب فرهنگی، در خصوص حضور یا عدم حضور خود در هیات امنا تصمیم گیری کند.

این اقدام از آنجا ناشی می‌شود که برخی مسئولان دانشگاه آزاد پیش بینی می‌کنند که در صورت حضور هاشمی رفسنجانی در ترکیب هیات امنای دانشگاه آزاد، وی مجددا به عنوان رئیس هیات امنا انتخاب می شود. همچنین عضویت عبدالله جاسبی به عنوان رئیس دانشگاه آزاد یا نماینده هیات موسس چالش دیگری است که هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با آن روبروست. چرا که در صورت کنار رفتن عبدالله جاسبی از ریاست این دانشگاه، پس از معرفی سه نماینده هیات موسس، وی دیگر در ترکیب هیات امنا جایی نداشته و بایستی برای عضویت در آن 4 سال منتظر بماند.

با این وجود برخی منابع آگاه خاطرنشان کردند: از آنجا که شب گذشته شورای عالی انقلاب فرهنگی در انتخاب 3 عضو هیأت امنا سعی کرده است نظرات دانشگاه آزاد را نیز تا جای ممکن اعمال کند، به نظر می‌رسد احتمال حضور آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در هیأت امنا کمتر از گذشته شود، هرچند این احتمال هنوز وجود دارد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
مصطفي
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۴
0
1
خيلي جالبه اينها ميخوان براي آيت الله هاشمي تعيين تكليف كنند. از رفتار هاشمي خوشم مياد كه اصلاً جلوي اين تماميت خواهان كوتاه نمياد! كافيه به آخرين سخنراني اش درباره دانشگاه آزاد نگاه كنيد.
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۳:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۱/۲۵
0
0
خدا کند.
نظرات بینندگان