arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۴۵۷
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۰ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۰

کارگردان "ظهور نزدیک است": در طول عمرم مشایی را ندیده ام/با شجونی مشورت نکردم

کارگردان مستند جنجالی 'ظهور نزدیک است' با رد ارتباطش با رییس دفتر رییس جمهور گفت: بنده در طول عمرم آقای مشایی را ندیده ام و در ساخت این سی دی با هیچ گروه پنهان و پیدای سیاسی ارتباطی نداشتیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارگردان مستند جنجالی 'ظهور نزدیک است' با رد ارتباطش با رییس دفتر رییس جمهور گفت: بنده در طول عمرم آقای مشایی را ندیده ام و در ساخت این سی دی با هیچ گروه پنهان و پیدای سیاسی ارتباطی نداشتیم.

 'علی اصغر سیجانی' در گفت وگو با ایرنا، با بیان این که گروه مبشران ظهور که این مستند را ساخته اند، گروهی مستقل و مردمی هستند اظهار داشت: این گروه هیچ ارتباطی با شخصیت‌ها و گروه‌های پنهان و پیدای سیاسی ندارد و وابستگی به افراد خاص، اتهام ناروای دوستان بی‌انصاف و دشمنان مغرض است که علی‌رغم فرمایشات ولی امر مسلمین مبنی بر فرعی بودن برخی مباحث، به مسئله اول این گروه‌ها تبدیل شده است.

وی گفت: بنده آقای مشایی را در طول عمرم ندیده ام و آن چه برایم مهم است این است که در خط ولایت فقیه و حمایت از دولت مکتبی حرکت کنم، هیچ نسبتی میان این مستند و رییس دفتر رییس جمهور وجود ندارد.

**مصداق شناسی احتمالی را بزرگان دین تایید کرده اند
سیجانی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که آیا تطبیق دادن و مصداق سازی نشانه های ظهور درست است و کدام مرجع دینی در خصوص گفتن این نشانه ها صحبت کرده اند گفت: برخی از بزرگان مانند علامه مجلسی و سید بن طاووس و در گذشته نیز علامه و محققین متعددی من
جمله علامه پورانی و شادی فقیه در عصر حاضر مصداق شناسی احتمالی را مجاز دانسته اند.

وی اظهار داشت: همچنین بزرگانی همچون آیت الله صافی گلپایگانی و آیت الله علوی گرگانی بر اساس استفتائاتی که از محضرشان شده است، بیان کردند که مصداق شناسی به صورت احتمالی مشکلی ندارد.

کارگردان مستند جنجالی'ظهور نزدیک است' در ادامه بیان کرد:در کل مصداق شناسی را اکثر علما قبول دارند و برخی از بزرگان در آثارشان به این موضوع اشاره داشته اند.

سیجانی گفت: ما در این سی دی تنها به مباحث احتمالی اشاره کردیم و مباحث را با سوال مطرح کردیم و خود ما نیز انطباق قطعی را محکوم می کنیم.

**50 یا 60 درصد روایات سی دی 'ظهور نزدیک است' قوی السند هستند
وی با اشاره به این که افراد مختلف سه اشکال به این سی دی وارد کرده اند گفت: برخی ها گفته اند روایات این سی دی ضعیف السند است در حالی که 50 الی 60 درصد روایات این سی دی قوی السند می باشد، اشکال دیگر مساله تصدیق است که ما بیان کردیم که تطبیق‌هایمان احتمالی بوده و با سوال مطرح شده است و به فرموده بزرگان تصدیق احتمالی صحیح است.

وی گفت: برخی هم می گویند فیلم برای ظهور امام زمان تعیین کرده است که در هیچ کجای فیلم چنین چیزی دیده نمی شود و از نظر ما مردود است.

وی گفت: برخی جو سازی ها در این بین صورت گرفت که ما برای ساخت این سی دی با آقای شجونی مشورت کردیم ولی این موضوع کذب محض است.

**یکسال و نیم روی مباحث این سی دی کار شد
وی با اشاره به این که محققان متعددی در طول یکسال و نیم گذشته بر روی مباحث این سی دی کار کردند گفت: متاسفانه برخی جوی درست کردند که دست بیگانگان در ساخت این سی دی وجود داشته است در حالی که ساخت این سی دی کاملا علمی بود و از بطن توده های مردمی می باشد.

**هیچ برنامه ای برای ساخت سی دی دوم این مستند وجود ندارد
وی با اشاره به این که تاکنون هیچ برنامه ای برای ساخت سی دی دوم این مستند وجود ندارد گفت: عده ای بیان می کردند که قرار است در نیمه شعبان سی دی دوم این مجموعه منتشر شود که من کاملا این موضوع را تکذیب می کنم.

وی با اشاره به این که 85 هزار نسخه از این سی دی پخش شده است گفت: درخواست ها به حدی بالا بود که تعدادی سی دی را نیز به صورت صلواتی پخش کردیم.

وی تاکید کرد: هفت میلیون تومان هزینه ساخت این مستند بود و هشت میلیون تومان نیز هزینه توزیع صلواتی آن شد (البته بخشی از سی دی ها به قیمت تمام شده به مخاطبان ارائه شد) در نهایت 15 میلیون تومان خرج این مستند شد.

وی گفت: تحولات منطقه احتمال درستی مطالب مطرح شده در فیلم مستند را به خوبی نشان می دهد، آن تحلیل ها و مباحث مورد نیاز جامعه بوده و حکمت صدور هزاران حدیث از ائمه اطهار (ع) را در باب نشانه های ظهور نشان می دهد، تحقق انقلاب اسلامی به عنوان مقدمه امام زمان(عج)، بشارت های مکرر حضرت امام،رهبر معظم انقلاب و سایر بزرگان به نزدیک بودن ظهور به خوبی از نزدیک بودن این واقعه مبارک خبر می دهد که پیام اصلی فیلم مستند است.

وی اظهار داشت: برخی نقدها نیز به این فیلم وارد است مثل این که گفته شد باید مساله احتمال به صورت پررنگتری مطرح می شد ما این نقدها را قبول می کنیم ولی سیل تخریب های غیر علمی برای بسیاری تعجب آور است.

محققین و بزرگان متعددی از آغاز و فراگیر شدن مباحث نزدیکی ظهور با شروط خاص خودش حمایت کردند که به زودی متن فرمایشات آن ها منتشر خواهد شد.

نظرات بینندگان