arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۵۹۰۱
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۵ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴

پیشنهاد عربستان برای مذاکره غیررسمی اعضای اوپک درباره سقف تولید

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر نفت ونزوئلا گفت: وزیران نفت کشورهای عضو اوپک به پیشنهاد عربستان یک روز پیش از برگزاری نشست ٤ دسامبر اعضا در وین با یکدیگر مذاکره های غیر رسمی خواهند داشت.

یولوجیو دل پینو در مصاحبه ای تلفنی با رویترز گفت: ملاقاتهایی غیر رسمی پیش از نشست آینده اوپک با حضور اعضا برگزار خواهد شد که شرکت کنندگان در آن مواضع خود را به طور شفاف بیان خواهند کرد و ما نیز می خواهیم به طور کاملا شفاف در مورد سطح تولید هر کشور به بحث بنشینیم.

وی افزود: این ملاقاتهای غیر رسمی به پیشنهاد علی النعیمی، وزیر نفت عربستان برگزار خواهد شد.

وزیر نفت ونزوئلا ادامه داد: پس از درخواستهای ما از اعضای اوپک برای ایجاد شرائطی در زمینه کمک به رشد قیمتهای بازار، وزیر نفت عربستان پیشنهاد کرد که یک روز پیش از اجلاس رسمی سازمان، اعضا می توانند گرد هم آیند و کاملا شفاف و واضح و البته غیر رسمی در مورد وضع کنونی و این که هر کدام از اعضا چه سهمی از تولید خواهد داشت به صحبت بنشینند.

ونزوئلا به شدت به دنبال افزایش قیمت نفت در بازارهای جهانی است تا اقتصاد وابسته به نفت خود را نجات دهد. کاراکاس در این زمینه اقدامهای بسیاری انجام داده ولی عربستان که بزرگترین تولید کننده سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) است تاکنون هیچ چراغ سبزی به ونزوئلا در این مورد نداده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اوپک ، مذاکره ، مواضع
نظرات بینندگان