arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۴۷۲
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۴ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴

پاپ: واقعه پاریس قطعه ای از جنگ جهانی سوم است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پاپ فرانسیس رهبر مذهبی کاتولیک ها حملات تروریستی شب گذشته در پاریس را 'قطعه ای از جنگ جهانی سوم' خواند و گفت که هیچ توجیهی برای این اقدامات وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، در پی حملات تروریستی در پاریس که منجر به کشته شدن 128 تن و مجروح شدن 250 نفر شد، پاپ فرانسیس در گفت و گویی تلفنی با شبکه تلویزیونی 'Tv2000' ایتالیا ضمن ابراز همبستگی با ملت فرانسه افزود: این اقدام نمی تواند هیچ توجیه مذهبی و انسانی داشته باشد و یک اقدام غیر انسانی بود.

پاپ همچنین با خانواده قربانیان ابراز همدردی کرد و در یک تلگرام به اسقف شهر پاریس گفت: این خشونت ها چیزی را حل نمی کنند و از خدا می خواهم تا افکار صلح و همبستگی را الهام بخشد.

'فدریکو لومباردی' سخنگوی واتیکان نیز در گفت و گو با رادیو واتیکان گفت: وقتی پاپ صحبت از جنگ جهانی سوم می کند، باید محتاط بود و نه غیر مسوول. باید بطور منطقی احتیاط لازم را کرد و به زندگی (عادی) برای ایجاد صلح و اعتماد متقابل ادامه داد و نباید ترسید و از سال مقدس 'جوبیلئو' صرف نظر کرد.

وی همچنین با محکوم کردن این حملات خواستار واکنشی قاطع شد و افزود: واتیکان، پاپ و تمام افرادی که صلح را دوست دارند، این خشونت را محکوم می کنند. ما برای قربانیان و برای ملت فرانسه دعا می کنیم. این واقعه حمله به صلح و تمام بشریت است که نیاز به واکنشی قاطع از سوی تمام ما برای مقابله علیه گسترش نفرت مرگبار در تمامی اشکال آن دارد.

گروه تکفیری داعش در شهریور ماه گذشته شهر رم پایتخت ایتالیا و مقر کلیسای کاتولیک (واتیکان) را تهدید کرده و از افراط گرایان خواست تا از لیبی به عنوان دروازه ورودی برای فتح رم استفاده کنند.
نظرات بینندگان