arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۶۶۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲ : ۰۸ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴

بازداشت حامی مالی و مغز متفکر انفجارهای تروریستی لبنان

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دفتر امور رسانه های اداره کل امنیت عمومی لبنان شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، نیروهای امنیت عمومی «ابراهیم احمد راید» شهروند لبنانی و مصطفی احمد الجرف تبعه سوریه و حامی مالی شبکه تروریستی داعش را که شامگاه پنجشنبه گذشته مرتکب انفجارهای تروریستی انتحاری در منطقه پرجمعیت برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت شد، بازداشت کردند.
 
 در این بیانیه آمده است که ابراهیم راید در بازجویی ها اعتراف کرده است که با مشارکت دیگران عملیات تروریستی انتحاری منطقه برج البراجنه ضاحیه جنوبی بیروت را برنامه ریزی کرده است.
 
در این جنایت تروریستی 44 تن شهید و بیش از 240 تن زخمی شدند.
 
وی همچنین گفته است که یکی از انتحاری ها را از خاک سوریه وارد شمال لبنان و سپس او را برای اجرای عملیات انتحاری در ضاحیه جنوبی بیروت به پایتخت لبنان منتقل و مواد منفجره را تسلیمش کرده است.
 
ابراهیم راید اعتراف کرده که تعدادی سلاح انفرادی و مقدار مهمات و دینامیت را از سوریه وارد لبنان کرده و دستورات و توجیهات را به طور مستقیم از « ش .ش» از امیران امنیتی داعش در داخل سوریه دریافت می کرده است.
 
این امیر امنیتی داعش مدیریت شبکه تروریستی مستقر در شهر طرابلس در شمال لبنان و منطقه اشرفیه بیروت و برج البراجنه در ضاحیه جنوبی بیروت را برعهده داشته است.
 
مصطفی الجرف تبعه سوریه نیز اعتراف کرده است که پول های زیادی را به عناصر این شبکه تروریستی داعش تحویل داده است.
در این بیانیه آمده است که هنگام بازداشت از این حامی مالی تروریست ها، پول های زیادی کشف و ضبط شده است.
 
اداره کل امنیت عمومی لبنان با بیان این که بازداشت شدگان به همراه آنچه نزد آنها کشف و ضبط شده تسلیم دادستانی نظامی لبنان شده و نیروهای امنیت عمومی زیر نظر دادگاه ویژه در حال بازجویی از آنها هستند.
 
در این بیانیه تاکید شده است که تعقیب دیگر عناصر این شبکه تروریستی تا بازداشت آنها ادامه خواهد یافت.
 
بازداشت یک حامی تروریست ها با 450 هزار دلار
 
براساس این گزارش، خبرگزاری ملی لبنان هم اعلام کرد که شعبه اطلاعات نیروهای امنیت داخلی لبنان(پلیس)، به خانه ای در شهرک اللبوه در شرق لبنان حمله و «ع .س.س» را که احتمال می رود در انفجارهای تروریستی برج البراجنه دست داشته است، بازداشت کردند.
 
براساس این گزارش، فرد بازداشت شده به دو انتحاری انفجارهای تروریستی برج البراجنه کمک کرده است تا به طورغیرقانونی از سوریه و از طریق شهرک عرسال وارد خاک لبنان شوند.
 
نیروهای امنیت داخلی لبنان از منزل این فرد بازداشت شده مبلغ 450هزار دلار و اوراق شناسایی و اسناد جعلی کشف و ضبط شده است.
 
خودرو این فرد نیز که گفته می شود از آن برای انتقال انتحاری ها استفاده شده ، ضبط شده و پدرش هم در اقدامی پیشگیرانه بازداشت شده است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: حملات ، تروریست
نظرات بینندگان