arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۱۲ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

احتمال ترک تحصيل سي و شش هزار دانشجو به علت افزايش شهريه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارشناسان درباره احتمال ترک تحصیل سی و شش هزار دانشجو در انگلیس به علت افزایش شهریه ها هشدار دادند. به گزارش پایگاه اینترنتی روزنامه دیلی تلگراف چاپ انگلیس حدود هفتاد دانشگاه در انگلیس میزان شهریه ها را اعلام کردند که چهل و شش دانشگاه میزان شهریه را نه هزار پوند تعیین کرده اند.

با وجود اینکه دولت از دانشگاهها خواسته بود تا سقف شهریه را از دانشجویان مطالبه نکنند اما بیشتر دانشگاهها با این درخواست مخالفت کرده اند. حتی شش دانشگاه هم اعلام کردند برای برخی درسها شهریه بیشتری می گیرند.

البته قرار است دانشجویان بی بضاعت مشمول کمکهای ویژه شوند.

پیش از این سقف شهریه دانشگاههای انگلیس سه هزار پوند بود.

البته این کار دانشگاهها وزارت دارایی را به مشکل می اندازد زیرا وزارت دارایی مجبور است وامهای کم بهره بیشتری به دانشجویان پرداخت کند تا انها بتوانند از عهده شهریه برایند.

البته برخی وزارت و مقامات دولت تهدید کرده اند اگر دانشگاهها شهریه را پایین نیاورند ممکن است انها را از برخی امتیازات محروم کنند.

اد میلیبند رهبر حزب کارگر انگلیس مدعی شد سه برابر شدن شهریه ها ممکن است به ترک تحصیل سی و شش هزار دانشجو بینجامد و این طرح غیرمنصفانه است.

البته دولت ائتلافی با رد ادعاهای حزب کارگر تاکید کرد بیشتر دانشگاههای مهم کمتر از شش هزار پوند شهریه خواهند گرفت و حتی دانشجویان بی بضاعت شهریه بسیار کمتری پرداخت خواهند کرد.
نظرات بینندگان