arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۳۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۱۹ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۰

منشور اخلاقی انتخابات هم می آید

صفرعلی براتلو گفت که در صدد منشور اخلاقی انتخابات با تکیه بر مستندات و مبانی مربوط به انتخابات هستیم.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
صفرعلی براتلو گفت که در صدد منشور اخلاقی انتخابات با تکیه بر مستندات و مبانی مربوط به انتخابات هستیم.
صفرعلی براتلو معاون سیاسی اجتماعی و سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استانداری تهران در گفت وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری فارس، درخصوص برنامه های استانداری برای برگزاری انتخابات مجلس نهم که قرار است 12 اسفند برگزار شود، گفت: فعلا وزارت کشور بحث انتخابات را ابلاغ نکرده و فقط زمان برگزاری آن تعیین شده که پس از ابلاغ وزارت کشور طبق زمانبندی نسبت به اجرا اقدام می کنیم.
وی همچنین با اشاره به بحث آموزش عمومی برای برگزاری انتخابات اظهار داشت: بحث آموزش قانون انتخابات، اهمیت انتخابات و نقش و حقوق مردم در انتخابات مسئله ای بسیار مهم است که شاید بعضا غفلت شده است که این موضوع را باید رسانه ها رصد کنند و قانون انتخابات و وظایف مردم را تشریح کنند.
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران تاکید کرد: مهمترین مسئله که ما در انتخابات دهم شاهد بودیم بداخلاقی هایی بود. عده ای معتقدند بخشی از مردم که نیت خیری داشته و دنبال کاندید اصلح خود بودند، اگر سازوکار انتخابات را می شناختند ابتدا به ساکن متوجه می شدند که بحث تقلب امکان پذیر نیست و می توانستند مسائل را تحلیل کنند در حالی که دیدیم این گونه نشد و پس از خطبه های مقام معظم رهبری عملا مردم از فتنه گران جدا شدند.
براتلو با بیان اینکه آموزش مجریان انتخابات امریست مهم که از دو دور قبل شروع شده است گفت: بحث آموزش مردم نیز بوده و باید این بار بیشتر مطرح شود. مذاکراتی در بحث آموزش مجریان و مردم در مورد انتخابات انجام و نشست هایی برگزار شده اما منتظریم وزارت کشور بحث انتخابات را ابلاغ کند.
وی افزود: در صدد انتشار مواردی تحت عنوان منشور اخلاقی انتخابات با تکیه بر مستندات و مبانی مربوط به انتخابات هستیم که خیلی می تواند راهگشا باشد.
وی با اشاره به تاکید وزارت کشور بر اهمیت آموزش مجریان انتخابات گفت که این موضوع به موقع خود انجام خواهد شد.
*تاسیس شهرستان های پردیس و قرچک در سال 90
سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استان تهران در ادامه این گفت وگو درخصوص بحث تقسیمات کشوری استان تهران یادآور شد: در سال 89 دو شهرستان بهارستان و پیشوا تاسیس شد که در این زمینه سال 90 ایجاد دو شهرستان پریس و قرچک را در دستور کار داریم.
براتلو در هیمن زمینه افزود: در بحث تقسیمات کشوری امسال به دنبال تبدیل چند روستای پرجمعیت و شهر کوچک به بخش هستیم تا بتوانند از یک جایگاه بالاتری برخوردار باشند.
وی انجام تقسیمات کشوری در استان تهران را در راستای رفع مشکلات اداری مردم و ایجاد امنیت و آرامش مردم دانست و اظهار داشت: با این اقدام از رفت و آمدهای اضافی می توان جلوگیری کرد و مشکلات مردم سریع تر پاسخ داده می شود. چرا که این حق طبیعی و قانونی مردم است و در گذشته در این مورد غفلت شده بود که ما به این نتیجه رسیدیم که این موضوع احیا شود.
*در دولت نهم و دهم تا به حال 5 شهرستان جدید به استان تهران اضافه شده است
معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه در دولت نهم و دهم تا به حال 5 شهرستان جدید به استان تهران اضافه شده است، درباره موضوع تغییر پیش شماره شهرهای استان تهران به 021 ابراز داشت: پیش شماره بعضی از بخش ها همچون باقرشهر، لواسانات، اوشون فشم و میگون به 021 تغییر یافته و جاهایی هنوز وجود دارد که اجرای آن در مکان های دیگر در حال عملیاتی شدن است.
*ارائه طرح جامع امنیتی استان تهران به شورای عالی امنیت ملی تا 20 روز دیگر
براتلو همچنین به بحث طرح جامع امنیتی استان تهران اشاره کرد و گفت: تدوین این طرح از اوایل سال 89 آغاز شده که ظرف 20 روز آینده این طرح را تقدیم شورای عالی امنیت ملی می کنیم و نهایتا آنها بررسی خود را انجام داده، تصویب و به ما ابلاغ می کنند.
نظرات بینندگان