arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۲۷۳۱
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۴ - ۲۳ آذر ۱۳۹۴

اخراج کارگران سوری از امارات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
شرکت دولتی نفت ابوظبی در امارات متحده عربی تمام کارکنان و کارگران سوری خود را اخراج کرد.

این شرکت نفتی اماراتی، 96 کارگر و کارمند سوری خود را اخراج کرده است.

شرکت نفت ابوظبی به کارکنان و کارگران سوری خود ابلاغ کرده است که مدت قرارداد  آنها در این شرکت پایان یافته و آنها باید برای تکمیل اقدامات لازم به بخش منابع انسانی برای تسویه حساب مراجعه کنند.

یکی از کارکنان سوری که در فهرست اخراج شدگان از این شرکت قرار دارد،‌فاش کرد به گفته یکی از مدیران شرکت، علت اخراج، اقدام پیشگیرانه امنیتی درباره کارکنان سوری اعلام شده است.

وی افزود این شرکت به کارکنان و کارگران سوری اخراج شده حداکثر یک ماه برای ترک خاک امارات مهلت داده است.

به گفته وی، چندین شرکت اماراتی دیگر هم تمام کارکنان سوری خود را اخراج کرده اند که از جمله می‌توان به شرکت هواپیمایی امارات و شرکت‌های گردشگری این شیخ نشین اشاره کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری آسیا، این شرکت اماراتی اعلام کرده است که این حق را برای خود قائل است که هر کارگری و کارمندی را هر گاه بخواهد، بدون ارائه دلایل آن، اخراج کند.

منابع خبری اعلام کردند در تمام موارد اخراج کارگران سوری در گذشته، دستگاه امنیتی اماراتی نقش داشته و از هر گونه  توضیح به جز گفتن این جمله که"بنا به دستورات عالیه"(کارگران سوری اخراج می‌شوند) خودداری می‌کند که منظور از دستورات عالیه، یگان امنیتی حکومت امارات است که تصمیمات امنیتی را بر تمام نهادهای دولتی به شیوه غیرقانونی تحمیل می‌کند.

معمولا افسران اطلاعاتی امنیتی عرب کسانی هستند که دستگاه امنیتی را در جریان اسامی مشخصی قرار می‌دهند تا از کار اخراج شوند.

حکومت امارات از طریق اخراج صدها کارگر به  دنبال فشارهای  اقتصادی و اجتماعی در جامعه غزه یا لبنان یا سوریه است که از اوضاع  اقتصادی و اجتماعی بحرانی رنج می‌برند.

تصمیم خصمانه اماراتی‌ها علیه کارگران سوری در ادامه تصمیمات سابق علیه کارگران فلسطینی، لبنانی و یمنی در سال‌های گذشته و کارگران مصری در دوران حکومت محمد مرسی اتخاذ شده است، اماراتی‌ها همچنان در زمینه صدور روادید برای تونسی‌ها هم کارشکنی می‌کنند.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان