arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۳۳۵۶
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۱ - ۲۷ آذر ۱۳۹۴

اطمینان اوباما از امنیت آمریکا دربرابر تهدیدات

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
باراک اوباما در اظهاراتی با اطمینان دادن به شهروندان این کشور از امن بودن آمریکا، تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید در خاک خود احساس امنیت داشته باشند و همه باید بدانند آمریکا عاری از هرگونه تهدید مستقیم و شناخته شده‌ای است.
 
به گزارش  سی ان ان، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در این اظهارات گفت که درک می‌کند چرا نگرانی‌ در آمریکا بعد از حملات فرانسه و کالیفرنیا گسترش پیدا کرده است.
 
اوباما در سخنان خود که در یک مقر متعلق به "مرکز فرماندهی مبارزه با تروریسم" آمریکا ایراد کرد گفت: اگر شما آمریکایی‌ها را هدف بگیرید هیچ پناهگاه امنی نخواهید داشت. ما شما را پیدا کرده و از کشورمان دفاع خواهیم کرد.
 
اقدام اوباما در بازدید از مقر مرکز ملی مبارزه با تروریسم آمریکا واقع در یک مکان مخفی در منطقه تایسونز کورنر در ایالت ویرجینیا یک اقدام کم سابقه است. اوباما معمولا گزارش مربوط به تهدیدهای تروریستی زمان کریسمس را در کاخ سفید دریافت می‌کند.
 
با این حال به دنبال افزایش نگرانی‌ها در آمریکا از بابت احتمال وقوع حملات تروریستی بعد از حادثه سنبرناردینو، اوباما به منظور اطمینان بخشی به آمریکایی‌ها اقدام به این حضورهای علنی می‌کند.
 
وی روز دوشنبه نیز به منظور دریافت گزارش درباره پیشرفت عملیات علیه گروه تروریستی داعش به پنتاگون رفت و وزارت امنیت آمریکا را موظف به بروز رسانی سیستم خود به منظور اعلام تهدیدهای بالقوه به مردم آمریکا کرده است.
 
اوباما در اظهارات جدید خود در روز پنج شنبه با تاکید بر اینکه این طبیعی است که آمریکایی‌ها احساس نگرانی کنند گفت: هنگامی که تروریست‌ها دست به اقدامات نفرت انگیزی مثل اتفاقات سنبرنادینو می‌زنند این قلب ما را جریحه دار می‌کند.
 
وی افزود: اما چنین اتفافاتی عزم ما را نیز تقویت می‌کند تا هر درسی را که می‌توانیم فرا گرفته و هر پیشرفتی را که لازم است ایجاد کنیم.
 
مقامات آمریکایی اظهار کردند که با بازبینی‌های دستور داده شده از جانب اوباما هوشیاری امنیتی در فصل تعطیلات نیز ادامه پیدا خواهد کرد تا تدابیر دفاعی کشور علیه ورود تروریست‌های احتمالی تقویت شود. معمولا فصل تعطیلات در آمریکا همراه با یکسری تهدیدهای تروریستی بالقوه است.
 
اوباما از امروز (جمعه) عازم تعطیلات 16 روزه در جزایر هاوایی شد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان