arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۱ - ۰۳ دی ۱۳۹۴

نعمتی: لاریجانی و سیاسیون نزدیک به او در جمعی که حزب پایداری حضور دارد شرکت نمی کنند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 روزنامه ایران در گفت و گویی با «بهروز نعمتی» نایب رئیس فراکسیون رهروان ولایت نوشت: مجموعه‌های مختلف اصولگرایی نمی‌توانند از کنار آقای لاریجانی بگذرند.

اهم سخنان وي از اين قرار است:

**ایشان بخصوص در دو مجلسی که ریاست را عهده دار بوده عملکردی از خود به جای گذاشته که مورد رضایت کارشناسان، نخبگان و شخصیت‌های برجسته نظام و همچنین افکار عمومی است. در ماه‌های اخیر هم مدیریت ایشان در بررسی برجام در مجلس با توجه به اشرافی که به پرونده هسته‌ای داشتند، در جهت تأمین بیشتر منافع ملی بود. اگر چه برخی جریان‌های تندرو منتقد و مخالف لاریجانی بودند اما به نظر می‌رسد، عموم جامعه و دلسوزان نظام از عملکرد رئیس مجلس رضایت دارند. در کنار عملکرد آقای لاریجانی و مجموعه نزدیک به وی در مجلس، رفتارها و مواضعی از طرف برخی تندروهای مجموعه اصولگرایی مشخصاً جبهه پایداری و جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی مشاهده شد که به نظر می‌رسد وجهه مثبت اصولگرایی را در بین مردم کاهش داده است. به همین دلیل حضور لاریجانی و مجموعه نزدیک به وی که شهره به میانه روی و نگاه عقلانی هستند، برای این جناح مهم است.

** مجموعه فراکسیون رهروان ولایت به لحاظ سیاسی نزدیک به آقای لاریجانی هستند و به جرأت می‌توان گفت که وزن و اعتبار آن از برخی احزاب یا مجموعه‌های سیاسی همچون جبهه پایداری و جمعیت رهپویان بیشتر است. آقای لاریجانی در جلسات مربوط به جمعیت رهروان ولایت که یکشنبه‌ها تشکیل می‌شود، شرکت می‌کنند. این خود نشان از نزدیکی مجموعه ما با مشی و رویکرد آقای لاریجانی دارد. البته یکشنبه این هفته کسالت داشتند و نیامدند.

**آقای لاریجانی در جلسات اصولگرایان شرکت نکرده و نماینده‌ای هم معرفی نکرده‌اند. مضاف بر اینکه ایشان در جایگاه رئیس قوه مقننه اساساً نمی‌توانند در چنین جمع‌های انتخاباتی شرکت کنند همانطور که رؤسای قوای مجریه و قضائیه حضور نمی‌یابند. اینکه آقای مصباحی مقدم گفته‌اند ایشان با آقای موحدی کرمانی دیداری داشته درست است اما این دیدار به معنای حضور ایشان در ائتلاف نیست.

** آقای لاریجانی و مجموعه سیاسی نزدیک به ایشان در جمعی که پایداری‌ها حضور داشته باشند، شرکت نمی‌کنند.

نظرات بینندگان