arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۵ - ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۰

تصوير عبارت "خليج فارس " در نامه رسمي جمال عبدالناصر

«جمال عبدالناصر» رئيس جمهور پيشين مصر كه ملي‌گراترين رهبر جهان عرب در قرن ميلادي گذشته بوده، در يكي از اسناد دولتي خود به سران بحرين از نام اصيل "الخليج الفارسي " استفاده كرده است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
«جمال عبدالناصر» رئيس جمهور پيشين مصر كه ملي‌گراترين رهبر جهان عرب در قرن ميلادي گذشته بوده، در يكي از اسناد دولتي خود به سران بحرين از نام اصيل "الخليج الفارسي " استفاده كرده است.

به گزارش خبرگزاري فارس، پايگاه خبري عرب زبان «الجوار» عراق اخيراً سندي را منتشر كرده كه نشان مي‌دهد «جمال عبدالناصر» رئيس جمهور پيشين مصر كه يكي از سرشناس‌ترين و به اصطلاح اعراب ملي‌گراترين رهبر جهان عرب در قرن ميلادي گذشته و پايه گذار اقدامات وقيحانه‌اي در جهت تحريف هويت و مليت ايرانيان بوده، در يكي از اسناد دولتي خود به سران بحرين از نام اصيل «الخليج الفارسي» استفاده كرده است.
نام مجعول و ساختگي «خليج ا/ل/ع/ر/ب/ي» اولين بار توسط «جنبش ملي گرايان عرب» كه رياست آن را «جمال عبدالناصر» بر عهده داشت، مطرح شده است و وي در اقدامات دولتي خود در مصر به همه مدارس و دانشگاه‌هاي كشورش دستور داده بود كه نام كهن و تاريخي خليج فارس را حذف كنند و نام مجعول عربي را بر آن بگذارند تا در نتيجه با جعل تاريخ منطقه براي اعراب بدوي هويت ساختگي ايجاد كنند.

در اين سند كه تلگرافي از سوي «جمال عبدالناصر» به «ابراهيم العريض» از مقامات ارشد نظامي بحرين ارسال شده بود، چنين نوشته شده است: استاد بزرگوار «ابراهيم العريض» مسئول نيروي دريايي بحرين در «خليج فارس»، با كمال خوشحالي و خوشبختي آغاز سال جديد هجري را به جنابعالي تبريك و تهنيت عرض مي‌كنم.

اين تلگراف در آن زمان به همراه نامه‌اي از سوي اتحاديه عرب براي دولت بحرين ارسال شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۰
0
2
همه دنیا و حتی خود عربها نیز میدانند که این دریا همیشه نام خلیج فارس را برخود داشته و دارد. ولی این بدبختها بازیچه دست قدرتهای غربی شده اند و میخواهند این واقعیت تاریخی را تحریف کنند. زهی خیال باطل.
نظرات بینندگان