arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۹ - ۱۶ دی ۱۳۹۴

نرخ تورم در خوزستان پایین‌تر از نرخ کشوری

خوزستان از نظر نرخ ﺗﻮرم شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی در 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به آذرماه سال جاری در زمینه نقاط شهری در بین استان‌های کشور در رتبه 31 قرار گرفت که کمترین میزان در بین استان‌های کشور نیز بوده و در بخش مناطق روستایی، استان در رتبه 29 بین استان‌های کشور قرار گرفته است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خوزستان از کاهش مداوم نرخ تورم استان خبر داد و گفت: نرخ تورم استان نسبت به کشور رقم پایین‌تری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش «انتخاب»، سیدلطف‌الله هاشمی اظهار کرد: در آذرماه امسال، شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی در نقاط شهری و روستایی استان به ترتیب به عدد 205،5 و 216،9 رسید؛ در استان، رشد این شاخص نسبت به ماه قبل هم در نقاط شهری و هم در نقاط روستایی به میزان 0،6 درصد بوده در حالی که این شاخص نسبت به قبل در نقاط شهری و روستایی کشور، به ترتیب 1،2 و 1،6 درصد افزایش یافته است.

وی افزود: ﻧﺮخ ﺗﻮرم شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی در 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به آذرماه سال جاری در نقاط شهری استان 8،1 درصد و در نقاط روستایی 7،7 درصد بوده که نسبت به رقم مشابه کل کشور، به ترتیب 4،6 واحد درصد و 4،3 واحد درصد کمتر بوده است. میزان این نرخ در 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به آذرماه 1392 در نقاط شهری و روستایی استان به ترتیب 36،3 درصد و 40،6 درصد و در 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به آذرماه 1393 به ترتیب 14،1 درصد و 12،7 درصد بوده است.

هاشمی تصریح کرد: خوزستان از نظر نرخ ﺗﻮرم شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی در 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به آذرماه سال جاری در زمینه نقاط شهری در بین استان‌های کشور در رتبه 31 قرار گرفت که کمترین میزان در بین استان‌های کشور نیز بوده و در بخش مناطق روستایی، استان در رتبه 29 بین استان‌های کشور قرار گرفته است.

وی بیان کرد: افزایش شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی در آذرماه سال جاری نسبت به ماه مشابه سال قبل در نقاط شهری و روستایی استان خوزستان به ترتیب 4،5 درصد و 3،6 درصد بوده که نسبت به رقم مشابه کل کشور، به ترتیب 5،5 واحد درصد و 4،7 درصد کمتر بوده است.

هاشمی گفت: ﻧﺮخ ﺗﻮرم 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به شهریورماه سال جاری ﺷﺎﺧﺺ قیمت ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﺧﻮراﮐﯽﻫﺎ» در نقاط شهری استان 9 درﺻﺪ و در نقاط روستایی استان 7 درصد بوده و بیشترین ﻧﺮخ ﺗﻮرم در 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به آذرماه امسال در بین ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﺧﻮراﮐﯽﻫﺎ» در نقاط شهری مربوط به «نان و غلات» به میزان 18،2درصد و پس از آن، «میوه و خشکبار» به میزان 15،2 درصد و کمترین آن مربوط به سبزیجات (سبزئ‌هاو حبوبات) به میزان 0،5 درصد بوده است؛ در نقاط روستایی، مربوط به «میوه و خشکبار» به میزان 22،3 درصد و پس از آن، «نان و غلات» به میزان 12،8درصد و کمترین آن مربوط به سبزیجات (سبزئ‌ها وحبوبات) به میزان 7،7- درصد بوده است.

سرپرست معاونت آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یادآور شد: همچنین ﻧﺮخ ﺗﻮرم 12 ﻣﺎﻫﻪ منتهی به آذرماه سال جاری ﺷﺎﺧﺺ قیمت ﮔﺮوه ﻋﻤﺪه «ﮐﺎﻻﻫﺎی ﻏﯿﺮ ﺧﻮراﮐﯽ و ﺧﺪﻣﺎت» در نقاط شهری استان 7،6 درﺻﺪ و در نقاط روستایی استان 8،6 درصد می‌باشد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان