arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۶۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۱۳ - ۱۷ دی ۱۳۹۴

کارگردانی که به حمایت از اوباما برخاست

«هر روز 90 آمریکایی در خشونت‌های مرتبط با سلاح گرم کشته می‌شوند. این شوخی نیست، سیاستمداران محافظه‌کار با کارخانه‌های اسلحه‌سازی و انجمن ملی سلاح همدست هستند. آن‌ها از این راه پول درمی‌آورند، این پول خونین است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
کارگردان «مالکوم ایکس» از حکم باراک اوباما برای بررسی پیشینه‌ی خریداران سلاح حمایت کرد و به انتقاد از سیاستمدران حامی انجمن ملی سلاح آمریکا پرداخت.

به گزارش«انتخاب»، اسپایک لی به جمع حامیان اقدامات رئیس‌جمهور آمریکا در جهت کنترل فروش سلاح در این کشور پیوست. این کارگردان سیاستمداران مخالف اوباما را دریافت‌کنندگان پول خونین از انجمن ملی سلاح خواند.

کارگردان «شی‌راک» در این باره گفت :«هر روز 90 آمریکایی در خشونت‌های مرتبط با سلاح گرم کشته می‌شوند. این شوخی نیست، سیاستمداران محافظه‌کار با کارخانه‌های اسلحه‌سازی و انجمن ملی سلاح همدست هستند. آن‌ها از این راه پول درمی‌آورند، این پول خونین است.»

پیش از این جولیان مور و امی شومر از اقدام اوباما که فروشندگان سلاح را مجبور به چک کردن پیشینه‌ی خریداران می‌کند، پشتیبانی کرده بودند.

این کارگردان در ماه دسامبر یک راهپیمایی بر علیه خشونت‌های مرتبط با سلاح گرم راه انداخت. او در حمایت از اعتراضات مردمی شیکاگو نسبت به تیراندازی پلیس به نوجوان سیاه‌پوست آمریکایی لوکان مک‌دونالد اقدام به این کار کرده بود.

لی در آخرین فیلم خود، «شیراک»، به موضوع خشونت‌های مرتبط با سلاح گرم می‌پردازد. او در این باره گفت : «این فیلم در زمانی مناسب بیرون آمد.»
نظرات بینندگان