arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۴۸۹۵
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۱۵ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰

ادعای پلیس: ترافیک تهران 20 درصد سبک شد!

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش 20 درصدی بار ترافیک پایتخت در سالجاری خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از کاهش 20 درصدی بار ترافیک پایتخت در سالجاری خبر داد.

به گزارش "انتخاب" به نقل از ایسنآ، سردار حسین رحیمی با اشاره به افزایش محدوده طرح زوج و فرد در سالجاری گفت: با افزایش محدوده زوج و فرد به بزرگراه همت و افزایش کنترل‌های مکانیزه در پایتخت، آمارها نشان می‌دهد ترافیک تهران امسال 20 درصد کاهش یافته است.

وی اجرای طرح‌های ترافیکی، اقدامات پلیس در کنار بکارگیری تجهیزات الکترونیکی را از جمله عوامل اصلی کاهش بار ترافیک در پایتخت عنوان کرد و افزود: در عین حال بررسی‌ها نشان می‌دهد میل به استفاده از سیستم‌های حمل و نقل عمومی در پایتخت افزایش یافته است.

رییس پلیس راهور تهران همچنین از آغاز طرح ساماندهی موتورسیکلت‌ها در پایتخت خبر داد و گفت: اجرای این طرح که ابعاد گسترده‌ای از آموزش و فرهنگسازی موتورسوران و واحدهای صنفی تا برخوردهای پلیسی را شامل می‌شود به صورت آزمایشی آغاز شده است و بزودی جزئیات طرح سراسری آن اعلام می‌شود.

وی یکی از اولویت‌های اصلی کار پلیس راهور تهران در سال جاری را ساماندهی موتورسوران عنوان و اظهارامیدواری کرد که با اجرای این طرح بی‌نظمی‌های ترافیکی در پایتخت کاهش یابد و شاهد روانی ترافیک و رضایت رانندگان باشیم.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به اینکه قانون جدید رسیدگی به تخلفات رانندگی که از روز شنبه در تهران و همزمان در سراسر کشور به مرحله اجرا گذاشته شده است خوشبختانه مورد توجه رانندگان قرار گرفته و رعایت قوانین و مقررات رانندگی افزایش یافته است، گفت: از روز یکشنبه نیز ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ برخورد با متجاوزان به گذرگاه عابر پیاده را آغاز کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه گذرگاه عابر پیاده باید به محلی امن برای تردد عابران باشد، افزود: متاسفانه طی سال‌های گذشته تجاوز خودروها و موتورسیکلت‌ها به گذرگاه عابر پیاده موجب بروز مشکلات فراوانی شده به شکلی که امنیت عابران پیاده را با تهدید مواجه کرده است.

رییس پلیس راهور تهران با اشاره به قانون جدید گفت: بر این اساس متجاوزان به گذرگاه عابر پیاده 200 هزار ریال جریمه می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری تهران نیز در تلاش است تا برای تمامی چهارراه‌های تهران دوربین‌های عبور از چراغ قرمز و عدم رعایت حریم گذرگاه‌ عابر پیاده نصب کند که بدین ترتیب خودروهای متخلف به صورت خودکار جریمه خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت حقوق عابر پیاده در زمان دریافت گواهینامه به تمامی رانندگان تاکید شده است، به ایسنا گفت: در عین حال عابران پیاده نیز مکلفند تنها از مسیرهای ویژه که به آنها اختصاص داده شده است عبور کنند.

رییس پلیس راهور تهران خاطرنشان کرد: براساس قانون جدید هرگاه عابران پیاده به این مساله توجه نکنند، در صورت تصادف با وسیله نقلیه، راننده مشروط به اینکه کلیه مقررات را رعایت کرده باشد و قادر به کنترل وسیله نقلیه و جلوگیری از تصادف یا وارد کردن خسارات مادی و بدنی نباشد هیچ گونه مسوولیتی نخواهد داشت لذا به تمامی عابران توصیه می‌کنیم حتما از گذرگاه‌های ویژه عابر پیاده یا پل‌های عابرپیاده درسطح شهر برای تردد استفاده کنند.
نظرات بینندگان