arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۷۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

دولت : پول نداریم! مجلس : قانون است،باید اجرا کنید

اگرچه نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 90، دوبار مصوب کردند که حقوق کارکنان دولت باید متناسب با تورم که در قانون خدمات مدیریت کشوری مصوب شده، افزایش یابد اما کمیسوین تلفیق با افزودن لغاتی به این مصوبه، آن را تغییر داده بود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اگرچه نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه 90، دوبار مصوب کردند که حقوق کارکنان دولت باید متناسب با تورم که در قانون خدمات مدیریت کشوری مصوب شده، افزایش یابد اما کمیسوین تلفیق با افزودن لغاتی به این مصوبه، آن را تغییر داده بود.

به گزارش "انتخاب" به نقل از خبر ، این اقدام کمیسیون تلفیق منجر به اعتراض شدید برخی نمایندگان شد که می​گفتند تلفیق حق تغییر مصوبه مجلس را نداشته است. مصطفی کواکبیان نماینده سمنان در تذکری گفت: به چه زبانی بگوییم که حقوق کارکنان باید متناسب با نرخ تورم رشد یابد؟ دولت صریحا بگوید نمیخواهم قانون مدیریت خدمات کشوری را اجرا کنم؟

وی افزود: وقتی دوبار مجلس چنین چیزی را در بودجه 90 تصویب کرده است، چرا باز نرخ رشد حقوق را با عبارت پردازی و لفاظی می​خواهند مصوبه را بپیچانند تا باز هم نرخ رشد حقوق را 8 درصد در نظر بگیرند؟

جمشید انصاری هم در تذکر دیگری یاداورشد که کمیسیون تلفیق حق نداشته است که مصوبه مجلس را تغییر دهد.

احمد توکلی نماینده تهران هم این تذکرات را به نوعی تایید کرد و گفت: همه حرف نمایندگان این است که مصوبات مجلس را نمی​توان روز بعد با یک پیشنهاد جدید تغییر داد. لاریجانی هم در پاسخ به وی گفت: مساله این است که کمیسیون تلفیق نتوانسته بار مالی افزایش حقوق متناسب با تورم را تامین کند و خواسته با ترمیمی آن را اصلاح کند.

توکلی هم ادامه داد: اما این کار بابی می​شود که مصوبات مجلس به خاطر مصلحتی که ممکن است صحیح هم باشد تغییر کند.

رئیس مجلس هم توضیح داد: مساله این است که در تلفیق و بودجه 90، منابعی برای تامین بار مالی این مصوبه نداشتند و حدود 3-4 هزار میلیارد کسری می​آوردند.

با وجود توضیحات رئیس​مجلس، تذکرات همچنان ادامه داشت. از جمله اینکه محمدرضا خباز نماینده کاشمر گفت: هنوز مرکب جوهر امضای شما بر مصوبه 17 فروردین مجلس که دولت را مکلف به افزایش حقوق کارکنان متناسب با تورم می​کرد، خشک نشده که می​خواهید مصوبه​ای مغایر با آن بگذرانید!

موسی​الرضا ثروتی هم در تذکر دیگری گفت: به جای اینکه از حقوق کارکنان دولت بزنیم، آقایان بروند از ردیف​هایی که مثل گوشت قربانی بین خودشان در کمیسیون تلفیق تقسیم کرده​اند کم کنند. چرا ردیف بودجه یک استان از 20 به 40 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است؟ اینها را کم کنند تا بتوانند حقوق کارکنان دولت را بدهند.

رئیس مجلس به تمامی این نمایندگان می​گفت به جای اینکه تذکر دهید، به این مساله رای ندهید. اما نمایندگان معترض می​گفتند که اصلا نباید این مساله در مجلس مطرح شود. چرا که قبلا دباره ان رای گیری شده است.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
morteza
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۵
0
3
خدا آخر عاقبت همه ما رو بخیر کنه
ببینین آقای ثروتی چی گفته دیگه تا آخرش رو بخونین
فرهاد
|
Germany
|
۰۲:۲۱ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
0
4
چگونه است که اگر نفت بشکه ای 100 دلار و بیشتر باشد، مردم همان قدر بدبختی و گرفتاری دارند که قیمت نفت بشکه ای 25 دلار بود؟؟
آقا این پول ها را این ها چکار دارند می کنند؟ چرا با نفت به این گرانی دولت این قدر بدهی به بانک ها و بیمه ها و تامین اجتماعی و پیمانکاران دارد؟ صندوق ذخیره هم که خالیست، بدهی ارزی کشور هم که به بیست میلیارد دلار رسیده. پس درآمدهای کشور کجا می روند؟
منصور
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
0
2
چرا با زندگی مردم بازی می کنید . در دولتهای قبلی که هیچ کاری نکردند به زعم آقایان. با اینکه قیمت نفت خیلی پایینتر از حالا بود 20 درصد و 15 و......
حقوق کارمندان اضافه می شد.
حالا دیگر چه شده است با پول یارانه ها بر سر مردم منت می گذارید. پول یارانه نمی خواهیم
متناسب با تورم واقعی اضافه حقوق بدهید.
محمود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۶
0
0
از دولت باید پرسید اگر پول ندارید چرا رمال وجن وجنگیر دور ور خود دارید!!!تورم حداقل 20درصد افزایش حقوق 6درصد!!!مدیریت جهانی آقایان یعنی این!!!
نظرات بینندگان