arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۰۷۸
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۰

تهدید اسرائیل توسط مقامات انگلیسی

نخست وزير انگليس در ديدار همتاي صهيونيستي خود كه روز گذشته در لندن انجام شد، رسما تل‌آويو را تهديد كرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 نخست وزير انگليس در ديدار همتاي صهيونيستي خود كه روز گذشته در لندن انجام شد، رسما تل‌آويو را تهديد كرد.

به گزارش "انتخاب" به نقل از فارس ، «بنيامين نتانياهو» ديروز وارد لندن پايتخت انگليس شد و با «ديويد كامرون» نخست‌وزير انگليس ديدار و گفت‌وگو كرد كه مهم‌ترين موضوع گفت‌وگو، آشتي ملي فلسطين بود. 

خبرگزاري «يو.پي.آي»، در اين خصوص گزارش كرد كه دولت انگليس، نخست وزير اسرائيل را تهديد كرد كه اگر در خصوص مذاكرات صلح خاورميانه اقدامي نكند، رسما دولت فلسطين را به رسميت مي‌شناسد. 

اين تهديد در حالي انجام مي‌شود كه پس از ماه‌ها كارشكني سران تل‌آويو در روند سازش و متوقف كردن مذاكرات با تشكيلات خودگردان فلسطين به دليل ادامه دادن برنامه شهرك سازي و سرسختي كردن در مقابل خواسته سازمان‌ها و كشورهاي مختلف براي توقف شهرك‌سازي گروه‌هاي فلسطيني بخصوص حماس و فتح ديروز توافقنامه آشتي ملي را براي تشكيل دولتي واحد در كرانه باختري و نوار غزه امضا كردند. 

يو.پي.آي افزود: انگليس رسما اسرائيل را تهديد كرد كه اگر تل‌آويو براي آغاز مذاكرات صلح با طرف فلسطيني اقدامي نكند، كشور فلسطين را به رسميت مي‌شناسد. 

همچنين روزنامه ديلي‌ميل انگليس با انتشار اين خبر افزود، ديويد كامرون نخست وزير انگليس شب گذشته به نتانياهو هشدار داد كه انگليس آماده است تا در نشست سازمان ملل در سپتامبر آينده (شهريور ماه) كشور مستقل فلسطين را به رسميت بشناسد. 

بنا بر اين گزارش، ديپلمات‌هاي انگليسي اين تهديد را «يكي از اندك فشارهاي لندن بر تل‌آويو برشمردند كه در آن تلاش مي‌شود اسرائيل براي پيوستن به مذاكرات صلح با مسئولان فلسطيني متقاعد شود». 

اين در حالي است كه بنيامين نتانياهو ديروز از توافق آشتي ملي فلسطيني‌ها به خشم آمد و مدعي شد كه اين اقدام حماس و فتح «ضربه سختي بر پيكره صلح و پيروزي بزرگي براي تروريسم» بود. 

بنا بر اين گزارش، كامرون در گفت‌وگوي خود با نخست وزير اسرائيل اعلام كرد كه وي «عصبانيت اسرائيل را از تغييرات فراگير خاورميانه درك مي‌كند ولي بهار [انقلاب‌هاي] عربي يك فرصت است نه تهديد. 
نظرات بینندگان