arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۰۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۹ : ۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

سرانجام، دزدی علمی آقای وزیر محرز شد

سرانجام عمدی بودن دزدی علمی و رونویسی وزیر دفاع سابق آلمان در نگارش پایان نامه دکترایش محرز شد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
سرانجام عمدی بودن دزدی علمی و رونویسی وزیر دفاع سابق آلمان در نگارش پایان نامه دکترایش محرز شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، هفته نامه آلمانی اشپیگل ضمن بیان این خبر گزارش داد: پس از علنی شدن رسوایی رونویسی بخشی از پایان نامه کارل تئودور سو گوتنبرگ، وزیر سابق دفاع آلمان، اکنون دانشگاه بایرویث آلمان که اعطاء کننده مدرک دکترا به گوتنبرگ بود، بطور رسمی از عمدی بودن این رونویسی بدست گوتنبرگ خبر داد.

اشپیگل با یادآوری اینکه در فوریه گذشته گوتنبرگ در واکنش به این اتهام، آنها را بیهوده و بی اساس خوانده بود، نوشت: با اینحال طی هفته های بعد از آن، زمانی که به روشنی مشخص شد پاراگرافهای مهمی از رساله دکترای او دقیقا کپی برداری از آثار و منابع از پیش منتشر شده است، گوتنبرگ این مساله را صرفا یک بی توجهی و غفلت محض خواند و همچنان بر اینکه هرگز در تدوین پایان نامه اش، کپی برداری در کار نبوده است، اصرار می کرد.

این کشمکش تا روز جمعه ادامه داشت تا اینکه دانشگاه بایرویث آلمان که در سال 2006 مسئولیت بررسی رساله دکترای وزیر دفاع سابق آلمان را برعهده داشت، بدنبال بررسی ها و تحقیقات صورت گرفته رسما اعلام کرد: کارل تئودور سو گوتنبرگ بعنوان متحد محافظه کار آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان بطور عمد و آگاهانه دست به رونویسی (بخشی از) پایان نامه دکترای خود زده است.

این دانشگاه در بیانیه ای خطاب به گوتنبرگ اعلام کرد که وی استانداردهای دانشگاهی را بطور گسترده ای نقض و بطور عمدی و آگاهانه، فریبکاری و تقلب کرده است.

این هفته نامه چاپ آلمان با بیان اینکه این حکم یکی از احکام حیرت انگیزی است که تابحال آلمان را در عرصه سیاسی در ورطه زوال و انحطاط قرار داده است، اضافه کرد: تا پیش از بروز این مناقشه، اعضای حزب سوسیال مسیحی آلمان که در واقع حزب خواهر و ائتلافی دموکرات مسیحی وابسته به مرکل صدراعظم آلمان محسوب می شوند در زمره سیاستمداران مردم گرا و محبوب در میان ملت آلمان به شمار می رفتند؛ تا جایی که بسیاری از کارشناسان و صاحبنظران، گوتنبرگ را جانشین احتمالی مرکل در پست صدراعظمی آلمان نیز پیش بینی می کردند.

با اینحال در اواخر فوریه گذشته بود که دانشگاه محل تحصیل گوتنبرگ، اعطای عنوان دکترا به وی را به حال تعلیق درآورد و تحقیقات در زمینه این اتهام آغاز شد.

سرانجام در یکم مارس گذشته، گوتنبرگ از کابینه دولت مرکل و نیز از کلیه سمتهای سیاسی دیگرش استعفا داد.

در رساله 475 صفحه ای گوتنبرگ مشخص شد بیش از نیمی از صفحات به نوعی حاوی پاراگرافها و متنهایی هستند که از منابع خارجی بطور یک به یک رونویسی و کپی برداری شده اند.

در میان این منابع، صفحاتی نیز متعلق به مرکز تحقیقات پارلمان آلمان بود که طبق قانون پارلمان این کشور، استفاده شخصی از اطلاعات این مرکز، ممنوع است.

دانشگاه محل تحصیل گوتنبرگ در پایان با اشاره به اینکه پاراگرافهای رونویسی شده و محل سئوال با تلاشها و ترفندهایی قابل ملاحظه در قالب تغییر کلمات، جابجایی پاراگرافها و تغییر نظم جملات دستخوش تغییر شده بودند، نوشت: دانشگاه بایرویث در نظر دارد در یک کنفرانس مطبوعاتی که قرار است چهارشنبه آینده برگزار شود یک گزارش چهل صفحه ای کامل در خصوص مساله رساله گوتنبرگ ارائه کند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
بابا
|
GERMANY
|
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۰/۰۲/۱۸
0
10
از مسئولین محترم انتخاب خواهش میکنم این خبر را دو باره کار کنند و لی اینبار به این موضوع نیز اشاره کرد که وزیر یاد شده که از وزرای مهم و محبوب نیز بوده به سرعت استعفا کرده تا لطمه ای به »مقام وزارت« وارد نشود.
به زبان ساده تر در انجا جایگاه مهمتر از فرد میباشد. مقایسه کنید این وضعیت را با کشور محبوب خودمان و مسئولین محترمش که فقط به قصد خدمت! مسئولیت ها را به گردن میگیرند. و در طول بیشتر از 30 سال هنوز کسی اشتباهی نکرده که به خاطر ان استعفا کند. به زبان ساده تر در ایران افراد هستند که مهمتر از هر جایگاهی هستند و وقتی یک کارمند جرمی مرتکب میشود استعفا که نمیکند به کنار تمام نظام واردمعرکه میشوند تا ان خطا را تکذیب کرده و ان را بپوشانند.
نظرات بینندگان