arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۲۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۲۰ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۴

ترکیه قوانین روادید برای خبرنگاران روس را تشدید کرد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
ترکیه از امروز (دوشنبه) 15 فوریه قوانین جدید مربوط به روادید برای خبرنگاران روسیه را اجرا می‌کند؛ بر اساس این قوانین خبرنگاران روس پیش از هر گونه سفر رسمی به ترکیه حتی برای زمانی کوتاه باید روادید دریافت کنند.

بر اساس اعلام سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه روسیه همه خبرنگاران روسی که برای دوره‌ای کوتاه تا سقف شش ماه برای کار به ترکیه می‌آیند باید برای دریافت روادید کاری به سفارت ترکیه در روسیه بروند. بر اساس قوانین جدید آنها همچنین باید "تاریخ‌ و برنامه مسافرت خود نظیر مصاحبه‌ها، طرح‌های تحقیقی و تحرکاتشان" را تشریح کنند.

بر اساس اعلام وزارت امور خارجه ترکیه، این برنامه‌ها به دیپلمات‌های این وزارتخانه و اداره مطبوعات و اطلاع‌رسانی دولت ترکیه ارجاع داده خواهد شد و پس از بررسی‌ و تایید روادید برای خبرنگاران روسیه صادر خواهد شد. این خبرنگاران به هنگام ورود به خاک ترکیه باید ابتدا کارت خبرنگاری موقت دریافت کنند تا حق انجام فعالیتهای حرفه‌ای در خاک ترکیه را داشته باشند.

همه این تدابیر مثل سابق برای خبرنگاران روسیه که قصد دارند فعالیت کاری بلند مدت در ترکیه داشته باشند نیز صادق خواهد بود.

آنکارا در پاسخ به لغو نظام مسافرتی بدون روادید از سوی روسیه در جریان بحران مربوط به سقوط جنگنده‌اش توسط نیروی هوایی ترکیه بر فراز سوریه اقدام به اجباری کردن روادید برای خبرنگاران روسیه کرده است.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان