arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۳۵۷۶
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۲۰ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۴

رویکرد غلط مجلس باید اصلاح شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
دکتر وکیلی مدیرمسئول روزنامه ابتکار در جمع اهالی رسانه در تعاونی مطبوعات که برای حمایت از کاندیداهای روزنامه نگار تشکیل شده بود، با انتقاد از دیوارهای بتونی و سقف شیشه ای گفت: جامعه با بحرانهای در حال انفجار و زمستان فرهنگ روبروست که این نتیجه‌ی شروع توسعه با ریشه دلارهای نفتی و رویکرد غلط مجلس است.
رئیس انجمن مدیران مسئول روزنامه های غیردولتی گفت: در صورت پیروزی کمپینی که برای حمایت از کاندیداهای روزنامه نگار تشکیل شده قانون دسترسی آزاد به اطلاعات و لایحه نظام جامع رسانه ای اجرا می شود تا منزلت اهالی رسانه ارتقا پیدا کند.
این کاندیدای اصلاح‌طلب و روزنامه‌نگار در جمع مدیران مسئول روزنامه ها گفت: بخش مهمی از بلای خانمان سوز بیکاری و اعتیاد که دامن جامعه ایران را گرفته و چهره جامعه را افسرده کرده محصول رویکرد های غلطی است که در کل دوره های مجلس شورای اسلامی و بخصوص ۳ دوره گذشته حاکم شده است.
وکیلی اظهار داشت: مجلس در راس امور وقتی اتفاق می افتد که خط قرمز مجلسیان مردم شود و صدای ملت در مجلس پژواک داشته باشد.
توفیق بین الملل و بحرانهای داخلی
کاندیدای اصلاح طلب روزنامه نگاران گفت: اینکه دوستی از اهالی رسانه در این جمع مدیران مسئول مطبوعات نگران احتمال حمله نظامی عربستان است به نظر من یک طنز تلخ است و این کشور کوچکتر از آن است که در چنین مهلکه ای وارد شود.
وکیلی افزود: ایران در ردیف قدرتهای برتر جهانی توان هماوردی دارد ولی در داخل کارنامه قابل تامل است. وضع جامعه غیر از آن چیزی است که ما در روزنامه ها دنبال می کنیم.
جامعه با بحرانهای در حال انفجار روبروست
دکتر وکیلی گفت: جامعه ایران تبدیل به جامعه ای پر مین شده است. مین افسردگی، بی اعتمادی مردم و مین بیکاری بیش از ۵ میلیون می تواند یک ملت را منفجر کند. طبق آمار آقایون بالای دو میلیون و پانصد معتاد وجود دارد که آنچه در جامعه می بینیم رقمهای بیشتر است.
مدیرمسئول روزنامه ابتکار افزود: طبق گفته یکی از نمایندگان اصولگرا، فساد سیستمی شده و دیگر با فرد طرف نیستیم. مگر می شود بدون دسترسی به منابع قدرت بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان از منابع این کشور توسط جوانی اختلاس شود؟
وکیلی گفت: کارخانه داری که طی سالهای اخیر بخاطر محدودیت ها ورشکسته شده و از بالای شهر به اتاقکی در یافت آباد رسیده و با داشتن ۳۰۰ کارمند الان در تامین معیشت خانواده خود مانده است؛ کارخانه دار که این بلا بر سرش آمده، حال کارگرهای تعدیل شده این کسب و کار چه می شود؟
وقتی جامعه پر مین است حرکت در این جامعه نا امن می شود و مجلس دهم باید برای خنثی سازی مین ها برنامه ای بیندیشد.

دیوارهای بتونی و سقف شیشه ای
محمدعلی وکیلی در جمع روزنامه نگاران گفت: به جای آنکه دیوارهایمان شیشه ای شود، سقفمان را شیشه ای کردند. جامعه ای که سقفش شیشه ای شود امنیت ندارد، برای اینکه هر لحظه ممکن است از بالای سر بلایی برای هر کدام از ما نازل شود.
دکتر وکیلی اظهار داشت: باید سقف را بتونی کنیم و دیوارها را شیشه ای نمانیم تا همدیگر را ببینیم و پستو هایمان دیده شود تا از این فسادها تکرار نشود.
رویکرد غلط مجلس باید اصلاح شود
کاندیدای اصلاح‌طلب انتخابات مجلس دهم گفت: بخش مهمی از بلای خانمان سوز بیکاری و اعتیاد که دامن جامعه ایران را گرفته و چهره جامعه را افسرده کرده محصول رویکرد های غلطی است که در کل دوره های مجلس شورای اسلامی و بخصوص ۳ دوره گذشته حاکم شده است.
صدای ملت باید در مجلس پژواک داشته باشد
کاندیدای مورد حمایت روزنامه‌نگاران گفت: مجلس به شرطی در راس امور است که مجلسیان آن به حقوق ملت وفادار باشند.
وکیلی گفت: امام ابتدا فرمود میزان رای ملت است و در ادامه برای اینکه میزان رای ملت باشد فرمود باید مجلس در راس امور قرار بگیرد.
وی افزود: مجلس در راس امور وقتی اتفاق می افتد که خط قرمز مجلسیان مردم شود و صدای ملت باید در مجلس پژواک داشته باشد. مجلسی که رنگ مردم نداشته باشد صدای ملت نیست و قانون گذاری اش برای برطرف کردن بحرانهای مردم نیست .
وکیلی اظهار داشت: مجلس فعلی تبدیل به ماشین تولید قانون شده است و این باعث بی اعتباری قانون می شود . مجلس قدرت تعادل بخشی ندارد و تعادلی بین حقوق مردم و تکالیف مردم وجود ندارد.
توسعه با ریشه دلار نفتی
محمدعلی وکیلی گفت: از روز اول که ریشه درخت توسعه دلارهای نفتی شد همیشه با زمستان فرهنگ روبرو هستیم. اگر ریشه درخت توسعه فرهنگ باشد میوه آن فرهنگ و هنر می شود، هنرمند در صدر قرار میگیرد و مطبوعات مصونیت پیدا می کنند.
نتیجه کمپین رسانه ها برای انتخابات مجلس
دکتر وکیلی در جمعی از مدیران مسئول روزنامه ها از جمله الیاس حضرتی و مصطفی کواکبیان گفت: اگر این کمپین انتخاباتی رسانه ها موفق شود و به عنوان نمایندگانی از جنس رسانه به مجلس وارد شویم، اولین تغییر با اجرای «قانون دسترسی آزاد به اطلاعات» و تصویب «لایحه نظام جامع رسانه ای» است تا منزلت اهالی رسانه ارتقا پیدا کند . به صورتی که خبرنگار در حد یک سربازی که به حکم دادیاری می تواند دسترسی به خصوصی ترین اسناد ما پیدا کند و رسانه ها بتوانند ببیند آن پستوی قدرت چه خبر است.
مدیرمسئول روزنامه ابتکار گفت: هیچ پرونده مهمی را نمی بینید که ما رسانه ای ها کاشف اش باشیم، ما رسانه ها کاشف حقیقت نیستیم و تنها ناقل حقیقتیم.
دعوت به حضور
کاندیدای پیشنهادی ائتلاف اصلاح‌طلبان در جمع مدیران روزنامه های کشور گفت: هر گروهی که از حضور حداکثری مردم ترسید بدانید صاحب حق نیست و از همکاران رسانه ای می خواهم سهم آگاهی بخشی خود در مشارکت حداکثری را ایفا کنند.

نظرات بینندگان