arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۶۴۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۶ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴
رسول منتجب نیا در گفتگو با «انتخاب»:

رای بدهید، پشیمانی بعدها سودی ندارد / هر زمان که مردم رای نداده اند نتایج بدی گرفته ایم

«انتخابات در ایران در واقع تجلی گاه اراده مردم است. مردم با انتخاب خود می توانند سرنوشت خود را تعیین کنند. حتی رای ندادن هم خودش یک انتخاب است. نتیجه رای ندادن های قبلی را دیده ایم. چندان مثبت نبوده است.»
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رای بدهید، پشیمانی بعدها سودی ندارد /  هر زمان که مردم رای نداده اند نتایج بدی گرفته ایم

«انتخابات  در ایران در واقع تجلی گاه اراده مردم است.  مردم با انتخاب خود  می توانند سرنوشت خود را تعیین کنند. حتی رای ندادن هم خودش یک انتخاب است. نتیجه رای ندادن های قبلی را دیده ایم. چندان مثبت نبوده است.»

حجت الاسلام والمسلمین رسول منتجب نیا با بیان این موضوع به خبرنگار «انتخاب» افزود:  هر شهروند ایرانی که به آینده خود و کشورش علاقه دارد قطعا  باید در انتخابات شرکت کند. انتخابات یک فرصت برای ایرانی ها است که سرنوشت خود را تعیین کنند. هر زمان که مردم ایران رای نداده اند نتایج بدی گرفته ایم. اگر مردم رای ندهند برای 4 سال  دیگر فرصتی ندارند که جبرانش کنند. در واقع رای ندادن مردم مساوی با این است که  باید چهار سال مجلسی نا مطلوب را تحمل کنند. اما اگر مردم برای تعیین سرنوشت خود حضور پیدا کنند. با امید به آینده می توانند مجلسی بهتر را بسازند.  

منتجب نیا انتخابات را داری دو وجه  سلبی و ایجابی دانست و گفت: حضور در انتخابات  چه  از نظر  اثباتی و ایجابی چه از نظر   سلبی و نفی مهم است. مثلا انتخاب کسی که برنامه ها و نظراتش را می پسندیم یا  انتخاب نکردن کسانی که برنامه ها و نظرات آنان را مفید نمی دانیم، ازهر دو منظر انتخابات مهم است. کسی که رای نمی دهد عملا خودش را از تعیین سرنوشت مملکت حذف کرده است..

وی اضافه کرد: مردم باید  در انتخابات شرکت کنند و رأی بدهند، چون وقتی در انتخابات شرکت نمی کنند عملا حق خود را نادیده گرفته اند. در واقع کاری کرده اند که یک عده معدود به جای آنان تصمیم بگیرند.  هر زمان که مردم بیشتر در  انتخابات شرکت کرده اند ، نمایندگانی بهتر و  موردپسند مردم راهی مجلس شده اند. هر زمان هم که کمتر در انتخابات شرکت کرده اند، وضعیت بدتر شده است. نمونه مشخص آن را در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 84 شاهد بودیم. خساراتی که از عدم شرکت مردم در انتخابات آن سال به کشور وارد شد بسیار زیاد بود.

وی در ادامه با تاکید بر این نکته که مردم نباید حق انتخاب خود  صرف‌نظر کنند گفت: هر زمان  که مردم از حق انتخاب خود استفاده کرده اند نتیجه مطلوب تری گرفته ایم. اما زمانی که مردم به دلایل مختلف از روی نا امیدی  نخواستند در انتخابات شرکت کنند ضرر کرده ایم.  

منتچب نیا با اشاره به مجلس نهم گفت: همین مجلس گذشته را در نظر بگیرید. این مجلس محصول رای ندادن مردم بود تا عده ای با رای 5 درصد 3 درصد واجدین شرایط وارد مجلس شوند. 

قائم مقام حزب اعتماد ملی در ادامه از مردم خواست با حضور در انتخابات نمایندگانی را برگزینند که با عقلانیت برای بهتر شدن وضعیت زندگی مردم تلاش کنند.

 وی در این مورد گفت: اگر مردم حضور پیدا نکند شاید برای سال های آینده بارها پشیمان شوند که چرا رای نداندند و یک عده خاص با رای اندک وارد مجلس شده اند. اما ان زمان انگشت پشیمانی گزیدن سودی ندارد. پس بهتر است روز جمعه با حضور پر شور در انتخابات آینده خود را لااقل برای 4 سال تضمین کنند تا دیگر جایی برای پشیمانی باقی نماند.  

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱۱
محمدرضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۰۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
1
2
فردا همگی ما به امید خدا به اصلاح طلبان رای خواهیم داد تا آینده کشورمان
را تعیین نماییم.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۶
1
2
لطفا توجه کنید واقعا یک رای دادن چقدر برای ما هزینه دارد شاید یک ساعت در یک روز تعطیل ولی دیگر از این فرصتها پیش نمی آید که اشخاصی را که همواره از دستشان حرص میخوریم و مایه آبروریزی کشورمان است کنار بزنیم. باشه اگر شرکت نکردیم فردا دیگه غر نزنیم این چه نماینده یا مسولی است که داریم یا یکی اگر حرف مردم را می زند چرا تو سرش می زنند چون امکان تغییر داشتیم ولی کوتاهی کردیم حال که میدانیم رای ما حتما خوانده می شود تنها فرصت است ممکن است فردا دیر شود
علی معرف
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۷
0
3
من رای دادم
درود بر منتجب نیا
نظرات بینندگان