arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۴۶۶۲
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۸ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۴

داعش با تولیدات شرکت های هند و ترکیه بمب نیمه صنعتی تولید می کند

موسسه تحقیقات تسلیحات جنگی در گزارشی اعلام کرد که گروه تروریستی داعش با تولیدات شرکتهای هند و ترکیه که سهولت دسترسی بیشتری به آنها دارد قادر به ساخت بمب های نیمه صنعتی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
موسسه تحقیقات تسلیحات جنگی در گزارشی اعلام کرده است: داعش با استفاده ار تولیدات شرکتهای هند و ترکیه اقدام به تولید بمب های نیمه صنعتی کرده است.

به گزارش انتخاب ، موسسه تحقیقات تسلیحات جنگی در گزارشی که امروز منتشر کرد آورده است: داعش از تولیدات شرکت‌های ۲۰ کشور در سطح جهان برای ساخت بمب استفاده کرده است.

در ادامه این گزارش به این نکته اشاره شده است:  بیش از ۷۰۰ نوع مواد صنعتی از شرکت‌ های ۵۱ کشور جهان، برای ساخت بمب مورد استفاده گروه تروریستی داعش قرار گرفته است. این شرکت‌ ها بیشتر در ترکیه و هند قرار دارند. در سطوح پایین‌تر در آمریکا، برزیل و سایر کشور ها واقع هستند.

این گزارش می افزاید: داعش از تولیدات مانند کود شیمیایی، تلفن‌ های همراه که به سادگی مورد استفاده قرار می‌گیرد برای ساخت بمب‌ بهره برده و از بعضی مواد‌ کمیاب که استفاده از آنها تحت نظارت جهانی قرار دارد، نیز استفاده کرده است.

مدیر اجرایی موسسه تحقیقاتی گفت: داعش برای ساخت بمب‌ های نیمه صنعتی خود در سوریه به خودکفایی رسیده و می‌تواند وسایل مورد نیاز را به سادگی و ارزان به دست‌ آورد.

در گزارش به این نکته اشاره شده است: فیوزها و مواد منفجره ای که از بمبها و مواد انفجاری مورد استفاده داعش به دست آمده است نشان می دهد، این مواد ساخت ۷ شرکت هندی بوده که با مجوز دولتی به شرکت‌ هایی در لبنان و ترکیه صادر می شد و  داعش از آن استفاده‌ کرده است.

در این گزارش از شرکت‌های، چینی، روسی، رومانی، هندی، سوئیسی و اتریشی نیز یاد شده که داعش از تولیدات این شرکت‌ ها برای ساخت مواد منفجره استفاده کرده است.

منبع: مهر
نظرات بینندگان