arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۵۱۹
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

وزارت نفت خبر سایت دولت را تکذیب کرد!

اداره كل روابط عمومي وزارت نفت مطلب منتشر شده از قول وزير نفت در پايگاه اطلاع رساني دولت را كه امروز (چهارشنبه - 21 ارديبهشت)، با عنوان « دلارهاي بدون پشتوانه عامل كاهش قيمت» منتشر شده نادرست و غير مستند دانست.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
اداره كل روابط عمومي وزارت نفت مطلب منتشر شده از قول وزير نفت در پايگاه اطلاع رساني دولت را كه امروز (چهارشنبه - 21 ارديبهشت)، با عنوان « دلارهاي بدون پشتوانه عامل كاهش قيمت» منتشر شده نادرست و غير مستند دانست.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت نفت(MOP)، در متن پاسخگويي اداره كل روابط عمومي وزارت نفت آمده است:

" احتراماً، در پي انتشار خبر مندرج در پايگاه اطلاع‌رساني دولت تحت عنوان "دلارهاي بدون پشتوانه عامل كاهش قيمت" مورخ 21/2/90 به نقل از وزير محترم نفت به استحضار مي‌رساند:

1- براساس مستندات ديداري و شنيداري مضبوط قابل ارائه، مطالب مندرج در پايگاه اطلاع‌رساني دولت مربوط به بيانات وزير محترم نفت بمناسبت پنجاهمين سالگرد تأسيس اوپك در محّل مركز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما در تاريخ 30/1/90 و در سه هفته گذشته مي‌باشد.

2- عبارت "دلارهاي بدون پشتوانه عامل كاهش قيمت" مندرج در پايگاه اطلاع‌رساني دولت نادرست مي‌باشد و ضروري است نسبت به تصحيح و اصلاح آن اقدام گردد، زيرا براساس مستندات موجود، وزير محترم نفت در مراسم موصوف تصريح نموده‌اند، افزايش قيمت جهاني نفت بستگي به عوامل متعددي دارد كه يكي از اين عوامل مربوط به "دلارهاي بدون پشتوانه" مي‌باشد از ازاين‌‌رو دلارهاي بدون پشتوانه يكي از عوامل افزايش قيمت جهاني مي‌باشد، در صورتي‌كه در خبر صدرالذكر بيانات وزير محترم نفت تحريف و به اشتباه به "كاهش قيمت نفت" درج گرديده است.

3- انجام مصاحبه اختصاصي وزير نفت با پايگاه اطلاع‌رساني دولت تكذيب و يادآوري مي‌شود مرجع انتشار اخبار رسمي وزارت نفت، اداره كل روابط عمومي مي‌باشد.

4- خواهشمند است مقرر فرمائيد نسبت به اصلاح خبر مندرج و درج اين جوابيه اقدام و تقاضا دارد از انتشار هرگونه اخبار غيرمستند و بدون هماهنگي اداره كل روابط عمومي وزارت نفت بدلايل آثار وضعي و پيامدهاي مترتبه در محافل داخلي و بين‌المللي خودداري شود.

پيشاپيش از همكاري صميمانه پايگاه اطلاع‌رساني دولت سپاسگزاري مي شود."

گفتنی است پایگاه اطلاع رسانی دولت ، با این ادعا که با میرکاظمی گفت و گو ، آن هم گفت و گوی اختصاصی کرده است ، مطالبی را از زبان وی نوشته و منتشر کرده بود که در رسانه ها نیز بازتاب داشت و حتی واحد مرکزی خبر صدا و سیما هم این اظهارات را منتشر نمود.
نظرات بینندگان