arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۶۵۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۰

کیهان : تو كه لالايي مي داني ، چرا...؟!

اسفنديار مشايي طي يك مصاحبه كه به وضوح سفارشي و تصنعي به نظر مي رسد تلاش كرد ثابت كند به ولايت فقيه پاي بند است و بدان باور دارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

کیهان نوشت : 

اسفنديار مشايي طي يك مصاحبه كه به وضوح سفارشي و تصنعي به نظر مي رسد تلاش كرد ثابت كند به ولايت فقيه پاي بند است و بدان باور دارد. در اين مصاحبه كه خبرگزاري ايرنا- كه متاسفانه اين روزها به جاي آنكه تريبون دولت خدمتگزار باشد به تريبون جريان انحرافي تبديل شده- مشايي به عنوان سخنگوي احمدي نژاد و دولت ظاهر شده و گفته است كه دولت زندگي در سايه ولايت فقيه را تمرين زندگي در حكومت جهاني امام عصر(عج) مي داند و عقيده دارد تبعيت از ولايت فقيه از لوازم اعتقاد به امام عصر(عج) است.

وي در بخش ديگري از اين مصاحبه با بيان اينكه «القاء حاكميت دوگانه حركتي ضدانقلابي است» گفته است كه عقيده دارد هيچ فردي در ايران پاي بند تر از احمدي نژاد به ولايت فقيه نيست.
مشايي در اين گفت وگو همچنين با به كار بردن تعابيري اهانت آميز نسبت به خيل مردم و مسئولاني كه در دوران خانه نشيني آقاي احمدي نژاد خواهان ولايت پذيري وي بوده اند، گفته است: «برخي خواص به علت برداشت غلط از سكوت چند روزه رئيس جمهور به صورتي شتابزده واكنش نشان دادند و منويات دروني خود را بروز دادند». 

اين در حالي است كه دقيقا برخلاف اظهارات مشايي آنچه در آن چند روز اتفاق افتاد اين بود كه نفوذي هاي جريان انحرافي درون دولت سكوت و احتياط را كنار گذاشتند و سخناني بر زبان آوردند كه، ماهيت آنها را به طور كامل براي تمامي مردم و دلسوزان برملا كرد و اساسا به همين دليل است كه امثال مشايي اين روزها ناچار شده اند رويه ثابت چند ساله خود را كنار بگذارند و پي در پي دم از ولايت فقيه بزنند.

مشايي همچنين در بخش ديگري از اين گفت وگو بهترين روش دفاع از رهبري را اثبات كارآمدي نظام اسلامي دانسته است. اگرچه اين سخن تا حدودي حقيقت دارد ولي مغالطه اي كه در آن نهفته اين است كه «خدمت» هرگز نمي تواند جانشين «تبعيت از ولايت» شود و اگر خدمتي انجام پذيرفته كه پذيرفته است در سايه تبعيت از ولي فقيه بوده است.

در عين حال اين نكته گفتني است كه آنچه مردم و نخبگان توقع دارند اين است كه مقام هاي دولت به جاي سخنراني هاي عموما كم مايه درباره ولايت فقيه - كه در اصل شأن عالمان است- بهتر است با تبعيت به موقع و كامل از اوامر ولي امر مسلمين كه علاوه بر وظيفه ديني، تكليف قانوني آنهاست، از ايجاد شبهه و اميدوار شدن دشمن جلوگيري كنند كه در آن صورت ديگر حاجتي به «مصاحبه هاي جبراني» هم نخواهد بود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
م
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۳ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۴
0
0
اعوذ بالله من المشایی
نظرات بینندگان