arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۷۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۰ - ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۰

علی پروین: برای ورزش زشت است که وزیرش «زن» باشد

علی پروین وقتی درباره همه چیز حرف زد، از وزارت ورزش گرفته تا پرسپولیس و تیم ملی.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
خبر نوشت: علی پروین وقتی درباره همه چیز حرف زد، از وزارت ورزش گرفته تا پرسپولیس و تیم ملی.

علی پروین کم مصاحبه می‌کند، اما هر وقت حرف می‌زند، جملاتی به زبان می‌آورد که تکان‌دهنده هستند. این دفعه هم علی پروین حرف‌هایی می‌زند که شاید به زبان آوردن آن‌ها از عهده هر کسی برنیاید.

*علی آقا خیلی کم پیدا هستید، شایعه شده بدهی مالیاتی دارید و حکم توقیف اموالتان صادر شده؟

من نمی‌دانم این حرف‌های بیهوده را چه کسی در می‌آورد، آخه کدام بدهی مالیاتی؟ کدام حکم توقیف؟ باور کنید من دنبال شکایت بازی نیستم وگرنه کاری می‌کردم دیگر از این خبر‌ها ننویسند.

*قضیه مجموعه ورزشی‌تان به کجا رسید؟

چندی پیش به همت یکی از دوستان جلسه‌ای خدمت آقای قالیباف بودیم و با آقای طلوعی و رضایی مسائل حل‌وفصل شد.

*نظرتان در مورد روز‌های پایانی لیگ‌برتر چیست؟

به نظرم بهترین نقطه قوت لیگ‌برتر برگزاری آن بود که جا دارد به دست‌اندرکاران آن به ویژه عزیز‌محمدی تبریک گفت و البته رقابت در پایین جدول حساس‌تر و داغ‌تر از بالای آن است. اگرچه در بالا به غیر از سپاهان که قهرمان شده بقیه به فکر کسب سهمیه آسیایی هستند و امیدوارم پرسپولیس جزو آن تیم‌هایی باشد که به رقابت‌های آسیایی می‌رود.

*در مورد پرسپولیس حرف زدید، چرا این تیم این قدر فراز‌ونشیب دارد؟

چون نمی‌گذارند علی دایی کارش را بکند و مدام او را به حاشیه می‌برند. بالاخره پرسپولیس نتیجه نگرفته و هواداران و مردم هم انتظارات «بجایی» از تیم دارند که خواسته‌هایشان برآورده نشده است.

*اگر شما جای دایی بودید استعفا می‌کردید؟

نه، اگر جای او بودم تا آخر فصل و پایان قراردادم کارم را ادامه می‌دادم. اصلاً برای چه دایی استعفا دهد؟ او مربی حرفه‌ای است و باید تا پایان قراردادش در تیم بماند.

*فکر می‌کنید علت افت پرسپولیس چیست؟

به نظرم پرسپولیس پاشیده شده است. چند نفر مصدوم هستند و چند نفر به دلیل مسائل حاشیه‌ای از تیم جدا شدند و در نهایت پرسپولیس خیلی لطمه خورده است. بالاخره وقتی تیم می‌بازد یک نفر مقصر نیست، کل عوامل در آن سهیم هستند. نمی‌شود تمام باخت‌های پرسپولیس را به گردن دایی انداخت. یکی باید یقه بازیکنان را بگیرد. وقتی فوروارد گل نمی‌زند تقصیر دایی چیست؟ البته کادرفنی هم در باخت سهیم است اما تمام کاسه کوزه‌ها را نباید سر آنها بشکنیم.

برخی‌ها معتقدند دایی باید مثل اسطوره‌های فوتبال اروپا و جهان در مجامع بین‌المللی سمت بگیرد؟

اتفاقاً من هم بر این عقیده هستم. دایی در فوتبال آسیا و جهان چهره شناخته شده‌ای است و رکورددار است و حیف است آقای گل جهان و رکورددار بازی در تیم‌ملی جایگاهی در AFC و فیفا مثل پلاتینی در یوفا و بکن‌باوئر در فیفا نداشته باشد.

البته او مربیگری را دوست دارد اما من فکر می‌کنم نقش دایی در فیفا پررنگ‌تر از مربیگری در فوتبال ایران است. بالاخره او هم باید مثل پلاتینی و پکن باوئر قید مربیگری را بزند، هرچند که در پرسپولیس حاشیه‌ها کارش را خراب کرد. دایی باید هر روز مواظب خودش باشد تا دچار مشکل و حاشیه نشود.

*راستی از ملاقات  خود با سعیدلو بگویید؟ حکم هیأت‌مدیره را گرفتید؟

نه بابا کدام حکم هیأت‌مدیره؟ من یک کار شخصی داشتم رفتم پیش آقای سعیدلو. البته خود ایشان هم می‌گفتند چون بحث وزارت ورزش مطرح است او بلاتکلیف است و نمی‌تواند هیچ تصمیمی بگیرد و هزینه‌ای کند. البته شنیده‌ام قرار است یک خانم هم جزو کاندیداهای وزارت ورزش شود اما به نظرم خیلی زشت است که یک زن وزیر ورزش ایران شود!

*شما از یکسری مربیان حمایت می‌کنید مثل قطبی، منصوریان و نمازی، دلیل‌تان چیست؟

ببینید زمانی از قطبی حمایت می‌کردم که او سرمربی تیم‌ملی ایران بود، الان هم منصوریان و نمازی شده‌اند مربی تیم‌ملی. من حمایت نکنم چه کسی باید حمایت‌شان کند؟ مگر قلعه‌نویی‌ها و ابراهیم‌زاده‌ها و... چطوری مربی شدند؟ بالاخره از یک جایی شروع و مدیرانی به آنها اعتماد کردند حالا هم باید به این بچه‌ها اعتماد کرد. من یک سؤال از شما دارم؟

*بفرمایید.

چند کارشناس علیه منصوریان و نمازی حرف زدند، اتفاقی افتاده است؟ آیا چیزی عوض شد؟ پس کسی به این انتقادات گوش نمی‌کند و بهتر است ما هم خودمان را سبک نکنیم. تیم‌ملی نوجوانان را می‌د‌هند به کسی که سابقه سرمربیگری ندارد تا او هم تیم را درست کند، به جای آنکه مؤاخذه‌‌اش کنند تازه تیم‌ملی جوانان را هم به او می‌دهند...

*از حجازی چه خبر؟

من چند روز پیش رفتم منزلش و به ایشان سر زدم. از خدا می‌خواهم  هرچه سریع‌تر او را شفا بدهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۲
منفرد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
0
سلطان قلبها،آخرمرام و رفاقت.
مثل همیشه داخل سیاست نشو تا خدای نکرده از دلها نری .
پایدارو سلامت باشی .
نظرات بینندگان