arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۵۶۶
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۷ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۴

بروندی: تصمیم اروپا در تعلیق کمک به دولت تاثیری بر روند پیشرفت کشور ندارد

«آلن نمیتو» وزیر امور خارجه بروندی ضمن ابراز تاسف از تصمیم اتحادیه اروپا در تعلیق کمک های خود به دولت این کشور، گفت که این تصمیم، تاثیری بر روند پیشرفت بروندی ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش منابع خبری، وی افزود: نه اتحادیه اروپا و نه هیچ نهاد دیگری نمی تواند مسیر ملت ما را مشخص کند و مردم هستند که مسیر آینده خود را تعیین می کنند.
مقام مزبور با بیان اینکه کمک های خارجی مایه حیات کشورش نیست، تاکید کرد که بروندی بدون این کمک ها هم می تواند بر مشکلات خود فائق آید.
نمیتو در عین حال با اشاره به این که آنچه ما امروز بدان نیازمندیم امید است، افزود: تصمیم اتحادیه اروپا، باعث ناراحتی دولت بروندی شد که تنها هدفش، حفاظت از منافع ملت است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دوشنبه شب اعلام کرد که در پی نقض حقوق بشر در بروندی و افزایش سرکوب و خشونت از سوی دولت این کشور، اتحادیه اروپا تمامی کمک های مستقیم خود به بروندی را به حال تعلیق درآورده است.
موگرینی با اشاره به اینکه موقعیت کنونی بروندی بسیار نگران کننده است، افزود: اقدام ما این پیام را دارد که برای از سرگیری دوباره کمک های اتحادیه اروپا به بروندی، باید اقداماتی سازنده از سوی دولت این کشور صورت گیرد.
اتحادیه اروپا، بزرگترین نهاد کمک رسان به بروندی است، به طوری که در برنامه این اتحادیه که برای سال های 2014 تا 2020 در نظر گرفته شده، ارسال بسته کمکی به این کشور به ارزش 430 میلیون یورو معادل 468 میلیون دلار لحاظ شده است.
بروندی از چندی پیش زمانی که «پییر انکرونزیزا» رییس جمهوری این کشور از تصمیم خود برای نامزدی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری پرده برداشت، صحنه درگیری و ناآرامی بوده است.
انکرونزیزا در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد، اما این موفقیت، تبعاتی در بر داشت که یک کودتای نافرجام از جمله آن بود.

منبع: ایرنا
برچسب ها: تصمیم اروپا
نظرات بینندگان