arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۵۸۶۶
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۱۱ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۰
نام امام زمان(عج) را دائم به زبان آوردن ملاك نیست؛

رئیس دیوان عدالت اداری: دولتی كه داعیه اسلامیت دارد چگونه به خود اجازه می‌دهد كه خانمی در نمایشگاه بدون روسری تردد کند

وی گفت: انتظاری كه مردم از مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران دارند با بقیه نظام‌ها متفاوت است چون در نظام‌های لیبرالیستی و سوسیالیتسی كاری به خدا و اعتقادات دینی ندارند و راه و روش آنها به گونه دیگر است اما در نظام اسلامی مردم انتظار دارند مسئولین امر گفتار توأم با عمل داشته باشند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئیس دیوان عدالت اداری گفت: داعیه پیروی از خدا و امام زمان(عج) داشتن و نام امام زمان(عج) را دائم به زبان آوردن ملاك نیست بلكه حمایت و پیروی از ولایت فقیه را مردم باید در عمل ببینند.

به گزارش سرویس سیاسی انتخاب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری در جلسه هیأت عمومی دیوان اظهار داشت: انتظاری كه مردم از مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران دارند با بقیه نظام‌ها متفاوت است چون در نظام‌های لیبرالیستی و سوسیالیتسی كاری به خدا و اعتقادات دینی ندارند و راه و روش آنها به گونه دیگر است اما در نظام اسلامی مردم انتظار دارند مسئولین امر گفتار توأم با عمل داشته باشند.

وی گفت: می‌گویند در كشور بن‌بستی نداریم و هرگاه لازم باشد ولی فقیه قفل‌ها را باز می‌كند ما نباید كاری كنیم كه كاری قفل شود تا رهبری وارد شوند و مشكل را برطرف نمایند چرا باید حركاتی انجام دهیم و كار را به جایی برسانیم كه برای مردم ایجاد نگرانی شود، در جامعه ناامنی و در مسئولین و علما دلخوری و نگرانی به وجود آید. ما الحمدلله در مقام گفتار نیكوسخن می‌گوئیم اما در عمل باید ببینیم چه كاره هستیم آیا عمل و گفتار ما یكسان است؟

رئیس دیوان عدالت اداری یادآور شد: امروز در كشور ملاك تمام امور قانون است اگر بخواهیم جامعه‌ای رو به كمال و سعادت داشته باشیم و كشور از لحاظ معنوی و مادی پیشرفت كند باید ملاك را قانون قرار دهیم، چرا كاملا به قانون عمل نمی‌كنیم؟‌ چرا به صورت‌های مختلف سعی می‌كنیم از اجرای قانون شانه خالی كنیم.

وی گفت: متاسفانه در سطح جامعه در مسئله روابط زن و مرد گاهی صحنه‌های بسیار نامناسب با شأن نظام جمهوری اسلامی دیده می‌شود و نمونه‌ای از آن در نمایشگاه بین‌المللی كتاب گزارش شده است كه بر این اساس وضعیت حجاب بسیار اسف‌بار بوده و صحنه‌هایی را هم از طریق صدا و سیما شاهد بودیم.

وی ادامه داد: دولتی كه داعیه اسلامیت دارد و مدعی عدالت و قانون است چگونه به خود اجازه می‌دهد به گونه‌ای زمینه فراهم شود كه خانمی در نمایشگاه بدون روسری تردد نماید، آیا این گوشه‌ای از توطئه‌های دشمن نیست كه در نمایشگاه فرهنگی، بین‌المللی چنین حركاتی صورت گیرد و اینگونه دهن‌كجی به ارزش‌های دینی شود و مسئولین ذیربط عكس‌العملی از خود نشان ندهند؟

به گزارش انتخاب به نقل از روابط عمومی دیوان عدالت اداری، منتظری افزود: دست‌اندركارانی كه وظیفه دارند با این ناهنجاری‌ها برخورد كنند آنچنان بی‌توجه هستند كه افرادی توانسته‌اند این صحنه‌‌ها را به وجود بیاورند. در مجموعه‌ای كه از كشورهای اسلامی و غیر اسلامی در آن حضور دارند و جایی كه می‌توانیم صحنه‌های قرآنی و معنوی و نمادهای نظام اسلامی را نشان بدهیم اینگونه دهن‌كجی به اسلام و نظام دینی می‌شود و این بی‌توجهی‌ها قابل قبول نیست و اكثریت جامعه از آن رنج می‌برند.

وی گفت: آیا مجموعه‌ای كه مسئولیت این نمایشگاه را داشته نباید در پیشگاه خداوند پاسخگو باشد. مسئولین امر در این امور چگونه جواب خداوند متعال و امام عصر(عج)، خانواده معظم شهدا را می‌دهند امیدواریم همه ما آنگونه‌ای كه سخن می‌گوئیم عمل كنیم.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
1
کجای کاری
چند روز پیش یه خبر از رادیو تهران شنیدم الان که چند روزی گذشته برام قابل حضم نیست
خانه های اجاره ایی ساعتی
خودتان دیگر آخرشو بخونید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۷
0
0
البته در کامنت اولی کلمه هضم صحیح است نه حضم.
نظرات بینندگان