arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۰۸
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۰

توصیه وزیر اقتصاد به خریداران ارز

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

وزیر امور اقتصادی و دارایی وضع کنونی بازار غیررسمی ارز را سفته‌بازی خواند و به مردم توصیه کرد که مراقبت‌های لازم را در زمان خرید ارز مد نظر قرار دهند.
 
به گزارش انتخاب به نقل از واحد مرکزی خبر، سیدشمس‌الدین حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: بانک مرکزی با اقتداری که در نظام پولی و مالی کشور دارد، در این فضا مداخله می‌کند.

وی ادامه داد: همه متفق‌القولند که وضع کنونی بازار غیررسمی ارز سفته‌بازی است و این وضع براساس ساختارهای طبیعی بازار نیست، از این رو تأکید دولت بر این است که فاصله بازارهای رسمی و غیررسمی ارز را از بین بردارد.

وزیر اقتصاد در ادامه با اشاره به فاصله قیمت ارز در بازارهای رسمی و غیررسمی گفت: بانک مرکزی این حباب را از بین خواهد برد و ضرورت دارد که مردم تحت تاثیر اغواها قرار نگیرند.

حسینی بر همین اساس متذکر شد: قانون برنامه پنجم توسعه، نظام ارزی کشور را نظام شناور مدیریت شده تصویب کرده است.

وی به سخنان چند روز پیش رئیس جمهور هم اشاره کرد و گفت: آقای احمدی نژاد به نرخ پایین ارز اشاره، و مشکلات و مسائلی را که در زمینه افزایش نرخ ارز برای تولیدکنندگان ایجاد می‌شود به عنوان رئیس دولت مطرح کرد.

وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: نظام شناور ارزی مدیریت شده می‌طلبد عدم تعادل بازار ارز را به ثبات برسانیم و این موضوع در دستور کار دستگاه‌های دولتی قرار دارد.
 

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United States
|
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۸
0
2
آقای وزير شنا روی خشکی معنا ندارد، توی آب بله. برای همين است که سپرده های ارزی مردم را بزور به ريال تبديل ميکنيد و تحويل ميدهيد. مدارکش هم موجود است. بانک( توسعه و صادرات ايران ) . خدا را شاهد ميگيرم.
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۰/۰۲/۲۹
0
0
دلار تا شهریور= 2000ریال
نظرات بینندگان