arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۰۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۰ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵

ایران - عمان؛ شاگردان کی‌روش در انتظار شکست طلسم و صعود مقتدرانه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
تیم ملی فوتبال ایران در آخرین بازی از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، روز سه‌شنبه، 10 فروردین در ورزشگاه آزادی رو در روی تیم ملی عمان قرار می‌گیرد.

در آخرین دیدار از مرحله مقدماتی انتخابی جام جهانی 2018 روسیه و جام ملت‌های آسیا 2019 امارات، تیم ملی ایران به مصاف تیم ملی عمان می‌رود. این بازی روز سه‌شنبه و ساعت 19 در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شود.

تیم ملی ایران پیش از این بازی با 17 امتیاز به مرحله بعد صعود کرده و این عمان است که می‌تواند با امتیاز گرفتن از ایران به مرحله بعد راه یابد. پیش از این بازی ایران با تفاضل گل +21 در رتبه نخست قرار دارد و تفاضل گل عمان +6 است و شکست ایران هم موجب از دست رفتن صدرنشینی شاگردان کی‌روش نمی‌شود. اهمیت این بازی به دلیل طلسم چندین ساله ایران مقابل عمان است که نتوانسته این تیم را شکست دهد و ملی‌پوشان ایران می‌توانند این‌بار در شرایطی نسبتا بهتر از سد این تیم بگذرند.

بازی رفت دو تیم آبان ماه سال گذشته در مسقط برگزار شد که عمان در یک بازی نسبتا بهتر توانست ایران را مانند سال‌های گذشته با حساب یک بر یک متوقف کند.

بهترین گلزنان ایران در این مرحله مهدی طارمی و سردار آزمون هستند که هر دو توانسته‌اند پنج بار گلزنی کنند.

بدون شک ستاره بی‌چون چرای عمان علی الحبسی، سنگربان این تیم است که سابقه حضور در لیگ برتر انگلیس را دارد.

تیم ملی ایران نیز برخلاف بازی گذشته مقابل هند، محروم ندارد و می‌تواند از تمام مهره‌های خود استفاده کند.

با توجه به اهمیت این مسابقات، این بازی برای استقبال بیشتر هواداران، رایگان اعلام شده است.

پنج‌شنبه هفته گذشته، هر دو تیم یک بازی این مرحله را برگزار کردند که ایران در آزادی، هند را با چهار گل شکست داد و عمان هم توانست با حساب یک بر صفر از سد گوام بگذرد تا کماکان از شانس صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی برخوردار باشد.

طبق قوانین AFC، هشت تیم نخست و چهار تیم دوم برتر این گروه‌ها به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی صعود می‌کنند تا در قالب دو گروه شش تیمی به رقابت بپردازند و از این بین نیز چهار تیم به‌طور مستقیم به جام جهانی راه می‌یابند.

البته ایران و عمان با قرار گرفتن در رتبه‌های اول و دوم گروه، مجوز حضور در جام ملت‌های آسیا (2019 امارات) را به دست آورده‌اند.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان