arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۱ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰

"اميدواريم به مرحله‌‌اي نرسد كه به مردم بگوييم نداريم و خودتان پرداخت كنيد"

معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران با ابراز اميدواري از اينكه به‌زودي در خصوص نرخ كرايه‌ حمل و نقل عمومي تعيين تكليف شود، گفت: اميدواريم به مرحله‌‌اي نرسد كه به مردم بگوييم نداريم و خودتان هزينه‌ها را پرداخت كنيد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : فارس: معاون حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران با ابراز اميدواري از اينكه به‌زودي در خصوص نرخ كرايه‌ حمل و نقل عمومي تعيين تكليف شود، گفت: اميدواريم به مرحله‌‌اي نرسد كه به مردم بگوييم نداريم و خودتان هزينه‌ها را پرداخت كنيد.

سيد جعفر تشكري هاشمي در پاسخ به اين پرسش كه مسئولان شهرداري اعلام كرده‌اند كه اگر دولت يارانه خود را پرداخت نكند، هزينه‌ها را از مردم دريافت مي‌كنيم، گفت: حتما اينطور است درآمد شهرداري از عوارضي است كه از مردم دريافت مي‌كند. منابع ما محدود است و همين منابع را در چند فعاليت متمركز كرده‌آيم و طبيعتا اين موضوع منجر به بروز مشكلاتي براي كارها شهر مي‌شود.

*غير از دستور بايد منابع جبران كار نيز مشخص شود

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران اضافه كرد: اميدواريم دولت حمايت كند سريعا نرخ‌ها تصويب شود اين افزايش نرخ اينقدر جزئي است كه مسئله جدي نخواهد بود از طرف ديگر ما هم اصراري به افزايش نرخ نداشتيم ولي نمي‌‌توانيم فقط به سبب دستوري كه گفته مي‌شود يك نرخ را ثابت نگه داريم نرخ ثابت شود غير از دستور بايد منابع جبران كار نيز مشخص شود.

*اميدواريم به مرحله‌‌اي نرسد كه به مردم بگوييم نداريم و خودتان پرداخت كنيد

وي با تاكيد به اين موضوع كه اميدواريم اين روزها در خصوص قيمت كرايه‌ها تعيين تكليف شود، گفت: اميدواريم به مرحله‌‌اي نرسد كه به مردم بگوييم نداريم و خودتان هزينه‌ها را پرداخت كنيد.

تشكري هاشمي در پاسخ به اين پرسش كه ممكن است اين حرف را به مردم بزنيد، گفت: اگر اين وضعيت ادامه پيدا كند بعيد نيست به مردم بگوييم ديگر توان نداريم.

معاون حمل و نقل و ترافيك شهرداري تهران با اشاره به اينكه اگر نظام جبراني نباشد اتوبوس‌ها به سرعت فرسوده مي‌شوند، گفت: در اين صورت اتوبوس‌هايي كه نياز به تعمير هم داشته باشند را نمي‌‌توانيم تعمير كنيم.

تشكري هاشمي اضافه كرد: در نتيجه تعداد اتوبوس‌هاي خرابي و متوقفي افزايش مي‌‌‌‌‌يابد و اين به معناي كاهش سرويس‌دهي است.

وي با اشاره به اينكه وقتي منابع نرسد خواب اتوبوس‌ها زياد مي‌شود، گفت: تجهيزات به موقع تأمين نمي‌شود در نتيجه ترددها به سختي انجام مي‌شود.

*بدون مصوبه قانوني نرخ‌ها را افزايش نمي‌دهيم

وي با تاكيد بر اين موضوع كه بدون مصوبه قانوني نرخ‌ها را افزايش نمي‌دهيم گفت: تا مجوزي نداشته باشيم نرخ‌ها را افزايش نخواهيم داد.
نظرات بینندگان