arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۲۲ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۰

اخبار مهم "انتخاب"؛ در "60 ثانیه"/امروز یکشنبه ۰۸ خرداد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
"60 ثانیه" عنوان خبری است که روزانه مهمترین اخبار منتشره در "انتخاب" را در یک خبر جمع آوری کند که در طی "60 ثانیه" امکان ملاحظه همه اخبار وجود دارد. این بخش، در ستون "گزیده اخبار" منتشر می شود:

اخبار يکشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۰:

دادستان تهران در مورد دستگیری مهدی هاشمی در صورت ورود به کشور، دلیل دستگیری برخی از شرکت کنندگان مراسم خاکسپاری مرحوم حجازی، ممنوع الخروج نبودن پریوش سطوتی، بازداشت هشت نفر در ارتباط با پرونده مفاسد اقتصادی جریان انحرافی و ... توضیح داد.
آیت‌الله علوی گرگانی هشدار داد که اگر وضعیت حجاب همین‌طور پیش برود، عذاب الهی نازل می‌شود و اگر الان عذابی نیست به خاطر استغفار امت و حضور بسیاری از بزرگان دین و فرصت دادن خدای متعال است.
.... و بالاخره پاسخی به تندی های مقامات سعودی؛
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص ادعاهای آل‌سعود در مورد ایران گفت: آل‌سعود در حدی نیست که ایران را تهدید کند، لذا باید گفت که آل‌سعود هرگز جسارت تهدید نظامی نسبت به ایران را پیدا نخواهد کرد.
امام جمعه مشهد در سومین همایش سالانه «روحانیت، راهبردها و تعاملات فرهنگی» به بیان جدیدترین دیدگاه های خود راجع به مشایی و جریان انحرافی پرداخت.
ایشان در واکنش به تعبیرات این نماینده، فرمودند: این صحبت‌ها من را شرمنده می‌کند و هم به ضرر من است و هم به ضرر گوینده.
به گفته وي، بعد از اعلام شاخص‌هاي بانك مركزي كه حاكي از رشد ۲۰ درصدي است از يك سو و اعمال ۴ درصد ماليات بر ارزش افزوده و هدفمندي يارانه‌ها ....
خطاب به نمايندگان مجلس:
مقام معظم رهبري در ديدار رئيس و نمايندگان مجلس شوراي اسلامي با توصيه‌هايي به متوليان قانون‌گذاري متذكر شدند كه براي رأي به كانون‌هاي ثروت و قدرت نزديك نشوند و دولت را نيز به اجراي قانون بدون بهانه‌گيري سفارش فرمودند.
شوک بزرگ در جامعه ی تجاری اسرائیل
وزارت خارجه آمریکا، جامعه تجاری اسرائیل را با بیانیه ای که در آن اعلام شده بود که "گروه برادران افرز" تحریمات اقتصادی علیه ایران را نقض کرده اند، شوکه کرد.
دبیر کمیته دائمی پدافند غیر عامل کشور گفت: گروه انحرافی با سازماندهی همه گروه‌های سیاسی منحرف به ویژه گروه‌های ضدانقلاب قصد پیروزی در انتخابات مجلس را دارد.
نماینده ارومیه در مجلس به فرستاده نشدن گزارش تحقیق و تفحص از معادن کشور به قوه قضائیه اعتراض کرد.
در پی افزایش خرافات و رمالی توسط عده ای سودجو و شیاد، پلیس طرح گسترده ای را برای برخورد با این افراد كه روح و روان مردم عادی و ساده لوح را به تسخیر در می آورند به اجرا در آورد. حال اینكه این امر از نظر شرعی نیز از نظر مراجع غیر شرعی است.
نماینده شیراز خطاب به وزیر کشور:
نماینده مردم شیراز در مجلس با انتقاد از بی‌قانونی‌ها و اقدام‌های فراقانونی اخیر در استان فارس تأکید کرد: بی‌قانونی دولت و وزارت کشور در اداره امور استان فارس اعتبار نظام جمهوری اسلامی و مجلس شورای اسلامی را لگدمال کرده و نیروهای بسیجی و ولایت‌مدار را ناراضی کرده است.
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۷
عدم تصویب یک فوریت لایحه ادغام وزارت راه و وزارت مسکن نشانه چیست؟
این نماینده مجلس گفت: افزایش شمار بی‌اعتنایی‌های قوه مجریه به قانون، لزوم برخوردهای جدی‌تر نمایندگان ملت را برجسته‌تر کرده است.
رئيس بانك مركزي در واکنشی تلویحی به سخنان آیت الله هاشمی رفسنجانی اظهار داشت: آمارهاي بانك مركزي فوق‌العاده دقيق است.
فرق بین قیام های سوریه و دیگر مناطق عربی چیست؟
ایران به عنوان یکی از قدرت های منطقه، واکنش های حمایت گرانه ای از خود در قبال انقلاب مردمان بحرین، یمن و تا حدودی لیبی داشته است. اما چیزی که افکار عمومی ایران را آزار می دهد عدم حمایت از انقلاب مردم سوریه و حتی توطئه خواندن و اغتشاش گر خواندن انقلابون این کشور است.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس لایحه تحویلی دولت در خصوص تشکیل وزارتخانه امور زیربنایی را لجوجانه و مغایر با نظر شورای نگهبان و نظر رهبری دانست.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی، سیاست خارجی ایران را طبق قانون اساسی بر بنیاد نفی سلطه جویی و دفاع از حقوق مسلمانان جهان دانست و تاکید کرد: سفر وزیر امور خارجه به عربستان به معنای تایید جنایات رژیم آل سعود در بحرین است و این اقدام به هیچ عنوان به مصلحت کشور نیست.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با یک فوریت لایحه تأسیس وزارت امور زیربنایی مخالفت کردند.
بارسا از همان ابتدا توانست تیم برتر میدان باشد. در دقیقه 26 بازی فینال ، پدرو روی پاس زیبای ژاوی توانست دروازه تیم منچستر را باز کند و تیم اسپانیایی را در کشور انگلستان پیش بیاندازد. اگرچه در ابتدای بازی منچستر تیم برتر میدان بود اما شاگردان گوآردیولا خیلی زود روند بازی را در دست گرفتند.
وب سایت نشریه رولینگ استون نوشت: گیل اسکات هرون، پدر "هیپ هاپ" در سن 62 سالگی در گذشت.
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۰ -
نظرات بینندگان