arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۴ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۰

لاریجانی در مرقد امام(ره): جریان التقاط تفکر چپ‌گرایانه و گرایش‌های غرب‌زده، با ولایت فقیه می​جنگد​

رییس مجلس شورای اسلامی دلیل اصلی محرک بودن جریان و فکر امام خمینی(ره) را اصالت مبنای این فکر و باز کردن تمام وجوه فکر اسلامی توسط ایشان عنوان کرد.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

رییس مجلس شورای اسلامی دلیل اصلی محرک بودن جریان و فکر امام خمینی(ره) را اصالت مبنای این فکر و باز کردن تمام وجوه فکر اسلامی توسط ایشان عنوان کرد.

به گزارش انتخاب به نقل از ایسنا، علی لاریجانی پس از ادای احترام به مقام والای امام خمینی(ره) در سخنانی در جمع نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که امروز در محضر روح ملکوتی حضرت امام(ره) هستید که اساس و پایه یک تحول در دنیای امروز را رقم زد، افزود: در گذشته آنچه که از معارف اهل بیت(ع) ظهور و بروز داشت حیثیت فردی بود و در ایران و خارج از ایران جنبه فردی بر جنبه‌های دیگر غلبه داشت.

وی ادامه داد: با توجه به این مساله شرایط در حوزه تفکر اسلامی، تفکری در قفس بود که در بعد سیاسی و اجتماعی بروز پیدا نمی‌کرد.

لاریجانی با بیان این‌که کار بزرگ امام خمینی(ره) این بود که قفس تصنعی برای تفکر اسلامی را شکست و این تفکر نشاط جدیدی به خود گرفت، خاطرنشان کرد: با این حرکت تفکر اسلامی بال و پر گرفت و شروع به حرکت در قلمروهای اسلامی کرد، البته چند فرقه و جریان با این تفکر مخالفت داشتند که از جمله‌ آنها جریان التقاط تفکر چپ‌گرایانه و جریان التقاط گرایش‌های غرب‌زده بود.

رییس مجلس این تفکرات را حتی در سال‌های اخیر دارای بروز و ظهور توصیف کرد که در این راستا با ولایت فقیه می‌جنگند.

وی گرایش سوم در این خصوص را تحجر عنوان کرد که امام (ره) با آن مبارزه کرد و این در واقع آفت ریشه تفکر اسلامی است.

وی گفت: این سه جریان با تفکر امام(ره) تخالف داشتند، اما اصالت فکر امام این بود که نشاط فکر اسلامی را در ابعاد سیاسی و اجتماعی رشد دهد که براساس مکاتب و حوزه‌های علمیه تحت عنوان اسلام جواهری نام‌برده می‌شود.

رییس مجلس با تاکید مجدد بر این‌که امام(ره) در شئونات مختلف اجتماعی و سیاسی این تفکر را گسترش داد، افزود: علت مهمی که جریان فکر امام توانست حرکت ایجاد کند اصالت مبنای فکر ایشان و باز کردن تمام وجوه فکر اسلامی توسط امام(ره) بود.

وی ادامه داد: امام(ره) به این تفکر پر و بال دادند و جمود و تحجر و غرب‌گرایی مبارزه کردند.

لاریجانی در پایان گفت: باید به این مساله توجه کنیم و امروز فرصتی است تا در مظهر امام میثاق مجددی با این فکر ببندیم و بتوانیم این تفکر ناب را پیگیری کنیم.

نظرات بینندگان