arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۸۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۲ - ۱۰ تير ۱۳۹۵

فروزنده: وعده برخورد با حقوق‌های نجومی دردی را درمان نمی‌کند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
قائم مقام جمعیت ایثارگران با بیان اینکه بهترین کسی که می‌تواند پدیده شوم حقوق‌های نجومی را جمع کند،خود دولت است، گفت: اگر حیثیت و پایگاه دولت برایش مهم است، با قاطعیت و صراحت وارد این مسئله مهم شود.

به گزارش انتخاب ، لطف‌الله فروزنده قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی ، با اشاره به دریافت حقوق‌های نجومی توسط برخی مدیران و لزوم برخورد با این مسئله اظهار داشت: بهترین کسی که می‌تواند این پدیده شوم را جمع کند، خود دولت است.
 
وی افزود: دولت باید اطلاعات را جمع‌آوری کند و قانون خدمات کشوری را مبنا قرار دهد. قانون مدیریت خدمات کشوری به صراحت گفته است که فاصله بین کف و سقف دریافتی‌ها 1 به 7 است و در این زمینه شرکت‌های شامل اصل 44، شرکت‌های دولتی و بانک‌ها را مشمول خود کرده است.
 
فروزنده ادامه داد: حقوق‌ مدیرعامل‌ها نیز در قانون خدمات کشوری به‌طور صریح مشخص شده و باید گفت آنچه که اتفاق افتاده عدم تمکین به این قانون است.
 
قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی با اشاره به دستورالعملی برای دریافتی‌های دولتی، خاطرنشان کرد: علاوه‌بر قانون خدمات کشوری دستورالعملی توسط سازمان مدیریت برای ماده 50 قانون برنامه پنجم بند (ح) مصوب شده است که مبنای پرداخت حقوق است.
 
وی با بیان اینکه دولت باید این آشفتگی را جمع کند و به‌طور شفاف به مردم اطلاع‌رسانی کند،‌ خاطرنشان کرد: این اطلاع‌رسانی هم برای کلیت نظام خوب است و هم برای دولت مناسب است و در این زمینه سیاسی‌کاری جایگاهی ندارد، چون این مسئله، ملی است.
 
فروزنده تأکید کرد: امیدوارم اگر حیثیت و پایگاه دولت برایش مهم است، با قاطعیت و صراحت وارد این مسئله مهم شود.
 
وی با تأکید بر نقش نهادهای نظارتی در برخورد با چنین دریافت‌های نجومی توسط مدیران اظهار داشت: ما در همه دستگاه‌ها ذی‌حساب و بازرسی داریم و نهادهای نظارتی باید توضیح دهند که چرا نظارت نکرده‌اند؟
 
قائم مقام جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی،‌ ادامه داد: اکنون نیز هم سازمان بازرسی، هم دیوان محاسبات و هم مجلس شورای اسلامی، این قدرت را دارند که وارد شوند و این مسئله راحل کنند.
 
فروزنده تأکید کرد: باید مبانی قانونی بررسی شوند و هرکس که بر اساس قانون دریافتی نداشته است، برگرداند و حتی در جاهایی، هم دریافت‌کننده و هم پرداخت‌کننده این حقوق‌های نجومی عزل شوند. اینکه حرفش را در مطبوعات بزنیم و فقط وعده و وعید برخورد با عاملان این حقوق‌های نجومی را بدهیم، خوب نیست و دردی را درمان نمی‌کند.
منبع: فارس
نظرات بینندگان