arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۵۰۳
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۱۲ - ۱۶ تير ۱۳۹۵

پادشاه عربستان: با مشت آهنین پاسخ افراطی گری را خواهیم داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پادشاه عربستان امروز چهارشنبه در پیامی به مناسبت عید فطر گفت: عربستان با مشت آهنین، پاسخ تمام کسانی را که افکار و اندیشه جوانان ما را هدف قرار داده اند، خواهد داد.

به نوشته روزنامه الریاض عربستان، ملک سلمان پادشاه عربستان با تبریک عید فطر٬ افزود: جهان اسلام اکنون شاهد تفرقه و نزاع است و مسئولیت همه ما در شرایط کنونی این است تا با وحدت و همبستگی در همه زمینه ها، مسائل و مشکلات امت اسلامی را حل کنیم.

وی گفت: بزرگترین خطری که امروز جوانان ما را تهدید می کنند، اندیشه ها و افکار افراط گرایانه ای است که با سرشت انسانی، اصول دین مبین اسلام و ارزش های والای جامعه اسلامی مغایر و در تعارض است.

وی با بیان اینکه 'عربستان قلب جهان اسلام' است، از شهروندان سعودی خواست تا حکومت عربستان را برای مبارزه با تفکرات و اندیشه های افراط گرایانه همراهی کنند.

ملک سلمان در شرایطی از مبارزه با افراطی گری در میان جوانان سعودی سخن گفت که در روزهای گذشته چند عملیات انتحاری در شهرهای مختلف عربستان از جمله مکه، مدینه و جده باعث کشته شدن شماری از نیروهای نظامی و شهروندان این کشور شد.

دولت عربستان می گوید عامل انتحاری دوشنبه شب مدینه منوره «عمر عبدالهادی عمر الجعید العتیبی» جوان 18 ساله اهل طائف بود .

العتیبی خود را در نزدیکی یک مقر امنیتی در شهر مدینه منفجر کرد که بر اثر آن 6 نفر از جمله چهار سرباز و دوتن از زائران حرم شریف نبوی کشته و تعدادی نیز زخمی شدند.

ملک سلمان در حالی از مبارزه با افراطی گری سخن گفت که سیستم آموزشی این کشور مبتنی بر آموزه های وهابی و تندروانه و تکفیری است و بسیاری از تروریست های سرسخت و مشهور جهان و از جمله بن لادن ٬عربستانی و پرورش یافته در این سیستم بوده اند .

منبع: ایرنا
نظرات بینندگان