arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۷۹۹۴۵
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۸ - ۱۹ تير ۱۳۹۵

تظاهرات هزاران نفر در آمریکا در اعتراض به پلیس

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
هزاران نفر در آمریکا در با شرکت در راهپیمایی های اعتراضی تیراندازی پلیس به دو مرد سیاهپوست و کشتن آنها در هفته جاری را در شهرهای لوئیزیانا و مینه سوتا محکوم کردند.
 
براساس گزارش‌ها این اعتراضات در آتلانتا، نیواورلئان، نیویورک و چند شهر دیگر برگزار شد.
 
این اعتراضات درحالی برگزار شده که روز گذشته یک مرد مسلح در شهر دالاس در جریان راهپیمایی اعتراضی در این شهر با تیراندازی به سوی نیروهای پلیس پنج نفر از آنها را کشت و تعدادی دیگر را مجروح کرد.
 
ضارب که مایکا جانسون ۲۵ ساله شناسایی شد بعدا توسط پلیس کشته شد.
 
پلیس دالاس اعلام کرده در جستجو از محل سکونت مایکا مواد منفجره، اسلحه و مهمات پیدا کرده است.
 
به گفته پلیس مایکا همچنین مجلات مرتبط با تیراندازی و نبرد مسلحانه در خانه خود داشته است.
بیشتر بخوانید: تک تیرانداز دالاس در افغانستان خدمت کرده بود
 
سه مظنون دیگرهم در جریان این ماجرا دستگیر شدند اما هنوز معلوم نیست که آنها نقش مهمی در تیراندازی‌های دالاس داشته اند یا خیر، چرا که پلیس می‌گوید به احتمال زیاد مایکا جانسون تک تیراندازی بوده که پلیس‌ها را هدف قرار داده است.
 
واکنش کلینتون و ترامپ
هیلاری کلینتون، نامزد احتمالی دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته است که خشونت های اخیر باید برای هر آمریکایی نگران کننده باشد.
 
کلینتون افزود آمریکا باید در مورد توسل به زور نیروهای پلیس دستورالعملی داشته باشد. او همچنین تاکید کرد که این کشور باید در جهت حفاظت از نیروی پلیس اقدامات بیشتری انجام دهد.
 
همزمان دونالد ترامپ، نامزد احتمالی جمهوریخواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در واکنش به حوادث اخیر خواستار اتحاد مردم آمریکا در جهت اجرای قانون شده است.
 
ترامپ در عین حال تاکید کرد که مرگ دو سیاهپوست به دست نیروهای پلیس نشانگر ضرورت اقدامات بیشتری است تا هر آمریکایی احساس کند که در امنیت است.

منبع: بي بي سي
نظرات بینندگان