arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۰۰۲۷
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۱ - ۲۰ تير ۱۳۹۵
سرهنگ مراد مرادي:

تابلوهای تهران در قرق «شهروند قانون مدار»

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) : عنصر فرهنگ سازي و آموزش شهروندان را مي توان بعنوان مهمترين مؤلفه در اصلاح وضعيت ترافيكي برشمرد.

به گزارش انتخاب، سرهنگ مراد مرادي معاون آموزش فرهنگ ترافيك پليس راهور تهران بزرگ در خصوص تشكيل كمپين شهروند قانون مدار گفت: تبليغات بزرگترين ابزار در راستاي انتقال و تبادل اطلاعات در حوزه علمي، آموزشي و اجتماعي به شمار  مي رود. تبليغات در شهرهاي پرجمعيت به لحاظ پيچيدگي و گستردگي روابط محسوس تر بوده و بطور روزمره افراد در سطح شهر اعم از خيابانها، بزرگراهها، ميادين و پلهاي پياده شاهد تبليغات گوناگون و تاثيرپذيري از آموزشهاي ارائه شده در قالب اينگونه تبليغات مي باشند.

وي افزود: بهرهمندی از ظرفیت تبلیغات محیطی و اکران موضوعات و مفاهیم فرهنگی و آموزشی بر روی سازههای تبلیغاتی شهر اعم از عرشه پل، پرتابل، لمپوست و تبلیغات حجمی به جهت پوشش سطح وسيعي از بزرگراهها و معابر درون شهري، امكان خوبي را براي ارائه آموزشهاي ترافيكي و در پي آن افزايش و ارتقاء فرهنگ صحيح عبور و مرور و جلب حداكثري مشاركت مردم در امر ساماندهي ترافيك شهر را براي كليه كابران ترافيكي فراهم خواهد نمود.

مرادي معتقد است: با توجه به مشكلات ترافيكي كلان شهر تهران كه روزانه مبدا و مقصد بسياري از سفرهاي درون و برون شهري تعداد كثيري از شهروندان قرار ميگيرد، شاهد بروز تخلفات حادثه ساز (اعم از سرعت غير مجاز، سبقتهاي غيرمجاز، عدم استفاده از كلاه ايمني، عدم رعايت فاصله طولي و ...) و به تبع آن وقوع تصادفات ناگوار مي باشيم.

لذا با هماهنگی و تعامل با شهرداري تهران و سایر نهادها و سازمانهای دخيل در امر ترافيك، در خرداد ماه سال جاري كارگاهي به مدت سه روز با حضور بيش از 80 نفر از بهترين طراحان شهر تهران برگزار گرديد كه مفاهيم ترافيكي مد نظر پليس را به زبان هنر در قالب طرحهاي ترافيكي ارائه و از بين بيش از 200 طرح موجود 80 طرح شاخص پس از ارائه نكته نظرات كارشناسي انتخاب گرديد.

او در پايان اظهار داشت: با عنايت به اهميت موضوع مقرر گرديد كليه سازه هاي تبليغاتي شهر تهران از روز شنبه مورخه 19/4/95 صرفاٌ به اكران مفاهيم، موضوعات و پيامهاي آموزشي ترافيكي تاثيرگذار در كمپيني با عنوان" شهروند قانون مدار" اختصاص يافته تا ضمن توسعه و ارتقاء فرهنگ رانندگي، كاهش حوادث ترافيكي و بهبود فرهنگ عبور و مرور را در ميان شهروندان در سال جاري شاهد باشيم

. مسلماٌ نقش بستن طرحهاي ترافيكي و جملات كوتاه حاوي مضامين ترافيكي در ذهن افراد، تاثير مهمي در هدايت افكار شهروندان به سوي فرهنگ صحيح ترافيك خواهد داشت. در پايان لازم به ذكر است كه پليس از كليه فعاليتهاي اجتماعي در راستاي ارتقاء فرهنگ عبور و مرور استقبال و حمايت خواهد نمود.
نظرات بینندگان