arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۵

واکنش آمریکا به انحلال جمعیت الوفاق بحرین

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
 وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به تصمیم دادگاه بحرین، اعلام کرد: چنین اقداماتی به امنیت در این کشور آسیب می‌زند.
 
به گزارش انتخاب، وزارت خارجه آمریکا ضمن ابراز نگرانی عمیق نسبت به تصمیم دادگاه بحرین در انحلال جمعیت الوفاق بحرین اعلام کرد چنین اقداماتی به امنیت در این کشور آسیب می‌زند.
 
به گزارش روزنامه مستقل رأی الیوم، وزارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما بار دیگر نا امیدی خود را از اینکه مخالفان انتخابات پارلمانی را در سال 2014 تحریم کردند اعلام می‌کنیم و تهدیدات امنیتی واقعی را که بحرین با آن مواجه است با اهمیت می‌دانیم.
 
وزارت خارجه آمریکا در بیانیه خود آورده است: اقداماتی که اخیرا دولت بحرین برای سرکوب مخالفان اتخاذ کرد، امنیت در بحرین و ثبات در منطقه را از بین می‌برد. این اقدامات با منافع آمریکا همخوانی ندارد و بر همکاری و روابط ما با بحرین تأثیر می‌گذارد. این اقدامات با تعهدات دولت بحرین برای حمایت از حقوق بشر و تحقق صلح با تمامی گروه‌ها در بحرین در تضاد است.
 
وزارت خارجه آمریکا از دولت بحرین خواست تا از تدابیر اخیر خود عقب‌نشینی کرده و روش آشتی و اقدام جمعی را برای تحقق آرمان‌های تمامی بحرینی‌ها در پیش بگیرد چرا که این مسئله بهترین ابزار برای به حاشیه راندن آن کسانی است که از خشونت حمایت می‌کنند.
 
وزارت خارجه آمریکا حمایت خود را از اقدامات تمامی طرف‌های برای پیشبرد مذاکرات سیاسی اعلام کرد.
 
روز یکشنبه دادگاهی در بحرین جمعیت الوفاق، بزرگترین جمعیت شیعه مخالف در این کشور را منحل و اموال آن را مصادره کرد.
منبع: ایسنا
نظرات بینندگان