arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۰۸۷
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۱۷ مرداد ۱۳۹۵

جهانگیری: توهین‌ها به رییس‌جمهور پیگیری شود / فیش‌های حقوقی را مرکز فشار بر دولت کرده‌اند / منتقدان از الان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده اند

معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر تصمیمات مهم دولت درباره حل مشکل حقوق‌های نجومی گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که این دغدغه رفع شود.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر تصمیمات مهم دولت درباره حل مشکل حقوق‌های نجومی گفت: به مردم اطمینان می‌دهم که این دغدغه رفع شود.

به گزارش «انتخاب»، اسحاق جهانگیری امروز یکشنبه 17 مرداد، بعد از جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن تبریک این روز به خبرنگاران درباره وجود فیش های نجومی در دولت گذشته گفت: این پرداخت‌ها در دوره گذشته هم بود جریان حقوق یک افزایش سالانه ای براساس مصوبه دولت داشت، دولت یازدهم حقوق ها را یک سال 12 درصد و سال دیگر 14 درصد افزایش داده بود. آن بخشی هم که مربوط به بنگاه ها بود تابع تصمیماتی است که در همین سطح اتفاق می افتد.

وی گفت: در مجموع تصمیمات مهمی در این خصوص گرفت و در گزارشی که به رییس جمهور ارائه دادم آسیب شناسی دقیقی انجام شد که به چه دلیلی ممکن این حقوق ها بالا است و چه کاری باید انجام شود. چه میزانی باید برگشت داده شود و با یا کسانی که این حقوقا را تایید کردند چه برخوردی شود.

معاون اول رییس جمهور تاکید کرد: تعدادی از مدیران کشور به دلیل بالا بودن حقوق دریافتی برکنار شدند بنابراین دولت کار خوبی انجام داد اما عده ای تصورشان این است که بالاخره این مساله یک مرکز فشار بر دولت است و کار خود را ادامه می دهند.

جهانگیری ادامه داد: به مردم این اطمینان را می دهم که با تصمیماتی که گرفتیم از این به بعد دغدغه ای نباشد.

وی اظهار کرد: شورای حقوق و دستمزد فعال شد این شورا باید از سال 86 تشکیل می شد و بر روند پرداخت حقوق ها نظارت می کرد اما در دولت یازدهم تشکیل شد.امروز این شورا به طور مرتب همه روزنه هایی که می توانست از آنها سواستفاده شود را بسته است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا توهین به رییس جمهور و هجمه ها به دولت پیگیری قضایی می شود یا نه، گفت: تلاش این بوده که حتی الامکان موضوع وارد پیگیری قضایی نشود الا در مواردی که به طور آشکار به آقای رییس جمهور و اعضای دولت اهانت صورت گیرد. در چنین مواردی حتما معاون حقوقی پیگیری می کند.

وی افزود: رییس جمهور مقام دوم کشور است و حریم و حرمت رییس جمهور باید رعایت شود. تصمیم گرفتیم که معاون حقوقی رییس جمهور هم حتما این موارد را پیگیری کند.


جهانگیری همچنین در یادداشتی در صفحه اینستاگرام شخصی خود نوشت: امروز برای بدرقه رسمی ریاست محترم جمهوری که به دعوت رئیس جمهور محترم آذربایجان و برای شرکت در اجلاس سه جانبه ایران، روسیه و آذربایجان سفر دو روزه خود را به این کشور آغاز کردند، به فرودگاه مهرآباد رفتم. 

جهانگیری ادامه داد: حقیقتا این روزها دکتر روحانی مظلوم واقع شده است. این حجم بالای از هجمه ها و تخریب ها آن هم از تریبون های رسمی علیه شخص دوم کشور و رئیس جمهوری که بزرگترین گره ها را از کار کشور باز کرد در طول تاریخ ایران بی سابقه است. 

وی گفت: به نظر می رسد منتقدان محترم از الان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را آغاز کرده اند که البته اشکالی هم ندارد اما آنچه که همه فعالان عرصه سیاست باید به آن پایبند باشند مراعات نظام های اخلاقی جامعه است. 

معاون اول رئیس جمهوری اظهار داشت: به کار بردن الفاظ و تعابیر سخیف و زننده در مورد یک عالم و مجتهد دینی و شخصیت تأثیرگذاری که از قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون منشاء خدمات زیادی برای کشور و نظام بوده است، زیبنده جامعه اسلامی نیست و تجربه به ما می گوید که اینگونه رفتارها بیش از همه موجبات طرد خود هتاکان را از سوی ملت بزرگ ایران فراهم می کند.

نظرات بینندگان