arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۵۶۵۲
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۱۳ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

پایگاه نظامی روسیه در سوریه دائمی می شود

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
پایگاه نیروی هوافضای روسیه در حمیمیم استان لاذقیه سوریه که از مهرماه سال گذشته برای حمله به مخالفان و گروه های مسلح از آن استفاده می شود، در چارچوب توافق مسکو و دمشق دائمی می شود و گسترش می یابد. 

به گزارش ایرنا، فرانتس کلینتسویچ معاون اول کمیسیون امنیت و دفاع شورای فدراسیون روسیه امروز (پنجشنبه) با اعلام این خبر افزود: حمیمیم به پایگاه دائمی نیروی هوافضای روسیه تبدیل می شود و تاسیسات نظامی آن نیز گسترش می یابد.  

شبکه خبری راشا تودی به نقل از مقام روسی افزود: حضور یگان هوافضای روسیه مطابق توافق نامه با سوریه گسترش خواهد یافت، ولی در شرایط کنونی و با توجه به اهداف تعیین شده، نیروی مستقر در پایگاه برای انجام عملیات مورد نظر کافی است. 

همزمان رسانه های روسی به نقل از یک مقام وزارت دفاع بدون ذکر نام نوشتند که حمیمیم به پناهگاه های مستحکم برای استقرار هواپیماهای نظامی و تجهیزات پیشرفته مجهز خواهد شد.  

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه نیز روز سه شنبه موافقت نامه استقرار بلندمدت نیروهای نظامی این کشور در پایگاه حمیمیم سوریه را برای بررسی و تصویب به مجلس دوما داد. 

نیروهای مسلح روسیه همچنین از یک پایگاه در طرطوس سوریه برای امور پشتیبانی و تدارکاتی واحدهای نیروی دریایی خود در دریای مدیترانه استفاده می کنند. 

روسیه از هفتم مهرماه سال گذشته براساس درخواست دولت سوریه با استفرار ده ها فروند بمب افکن، بالگردهای رزمی، مجموعه های شناسایی، ناوها و زیر دریایی در کنار بمب افکن های قاره پیما، مواضع گروه های تروریستی ضد سوری تحت حمایت گروهی از کشورهای غربی غربی بویژه داعش و جبهه النصره را زیر بمباران قرار داده است.

نظرات بینندگان