arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۸۶۹۸
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۲ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۵

انتقاد شدید رئیس شورای شهر شیراز به شایعه‌ پراکنی‌ها

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز با انتقاد صریح و شدید نسبت به آنچه یاوه‌گویی و شایعه پراکنی عنوان می‌کرد، گفت: تنها افراد مغرض، خدمات شورا و شهرداری را در این سال‌ها نادیده می‌گیرند و شایعه سازی می‌کنند.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
غلام‌مهدی حقدل یکشنبه هفتم شهریور در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی، فرهنگی و خدماتی شهرداری شیراز، گفت: امروز با همت و تلاش اعضای شورای شهر و شهردار و مجموعه تلاشگر شهرداری شیراز، این کلان‌شهر به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل شده است.

حقدل با بیان اینکه در هیچ دوره‌ای از ادوار شورا، خدماتی به بزرگی و گستردگی شورای چهارم انجام نشده است، گفت: هر روز یک شایعه می‌سازند، هر روز شورای شهر و شهرداری را درگیر یک مسئله می‌کنند. می‌گویند شورا درگیر انتخابات و تبلیغات انتخاباتی است، هیچ یک از اعضای شورا حتی یک جلسه انتخاباتی نداشته و ندارند.

او اضافه کرد: هرکس بخواهد به‌دنبال تبلیغات انتخاباتی باشد، همان فرصت یک‌ هفته‌ای و یک‌ماهه کفایت می‌کند. افراد این همه خدمت صادقانه را نباید نادیده بگیرند، هیچ شورایی به جایگاه امروز شورا نمی‌رسد. جایگاهی که با وحدت  و همدلی بین شورا و بین شورا و شهرداری و بین شورا و استانداری و شورا و نمایندگی ولی فقیه در استان و دیگر بخش‌ها، کسب شده است.

حقدل با تصریح اینکه وظیفه همه ایجاد امید و امیدواری است، تاکید کرد که هیچ یک از اعضای شورای شیراز و شهرداران این شهر با مشکل قضایی مواجه نیستند، گفت: مدام در سایت‌ها و شبکه‌های مجازی می‌نویسند و شایعه می‌کنند که این را گرفته‌اند و آن را گرفته‌اند. نمی‌دانیم دنبال چه هدف و مقصدی هستند.

وی با بیان اینکه طی ماه‌های گذشته از سال 95 بالغ بر ده‌ها پروژه عمرانی، فرهنگی و خدماتی توسط شهرداری شیراز تکمیل و به مردم تحویل داده شده است، گفت: عده‌ای نشسته‌اند که فایل صوتی جلسات شورای شهر را گیر بیاورند که ببینند چه شده است؟ به دنبال کسی هستند که می‌خواهد بافت تاریخی را تخریب کند؟ کدام عضو شورای شهر به‌دنبال تخریب بافت تاریخی است، ما همه بچه‌های این شهر هستیم و مانند همه دلمان برای شهر و پیشرفت آن می‌تپد.

رئیس شورای اسلامی شیراز خاطرنشان کرد: تا قبل از پایان امسال اکثر پروژه‌های عمرانی در شیراز تکمیل خواهد شد. باید از لحظه لحظه فرصت خدمت استفاده کنیم و اعضای شورای شهر و شهرداری شیراز هم عهد بسته‌اند که نگذارند مردم به‌خاطر رکود اقتصادی ناراحت باشند و امیدواریم در آینده وضعیت دولت بهبود پیدا کرده و رونق اقتصادی ایجاد شود.

حقدل با تاکید بر اینکه تمام دولت‌های بعد از انقلاب اسلامی برآمده از بطن مردم و جامعه و مورد قبول نظام اسلامی بوده‌اند، گفت: یادمان نرفته است که در دوران طاغوت جز نمک و آب سفره‌های ایرانیان همه چیز از خارج کشور تامین می‌شد اما امروز به برکت نظام اسلامی و خون شهیدان، علی‌رغم تمام فشارها و تهدیدها و تحریم‌ها و برغم مشکلات اقتصادی و نبود اعتبار، اقدامات بزرگی در کشور انجام شده است.

او با تصریح اینکه امروز اکثر پروژه‌های بزرگ و شاخص با اتکا به دستان و دانش پرتوان نیروی ایرانی ایجاد و احداث می‌شود، گفت: ما باید همه برای رفاه مردم تلاش کنیم. شورا و شهرداری شیراز هم تمام وقت و انرژی خود را برای نشاط و شور و شادابی مردم اختصاص داده است.

حقدل تاکید کرد: سال گذشته علی‌رغم تمام مشکلات شهرداری شیراز 2700 میلیارد تومان از بودجه 2760 میلیاردی را محقق کرد و امسال هم تلاش می‌کنیم 3000 میلیارد تومان بودجه شهرداری محقق شود.

رئیس شورای شیراز همچنین رشد فضاهای فرهنگی و پارک‌ها و فضای سبز این شهر از 23 هزار متر مربع به مرز 400 هزار مترمربع را یکی از بزرگترین دست‌آوردها دانست و گفت: کدام عضو شورای شهر یا کدام شهردار با این همه مشغله و دشواری‌ها، فرصت پاسخگویی و تکذیب و تایید شایعات را دارد.

حفظ وحدت شایعه‌سازان را به حاشیه می‌راند

شهردار شیراز نیز با اشاره به اینکه در سایه وحدت می‌توان اقدامات شاخصی را اجرایی و دنبال کرد، حفظ وحدت بین اقشار مختلف جامعه را بهترین راه مقابله با شایعات و افراد مغرض دانست.

علی‌رضا پاک‌فطرت گفت: یکی از بهترین و تاثیرگذارترین اقدامات استاندار فارس در این دوره، ایجاد و حفظ وحدت بین تمام مسئولان بوده است.

وی تاکید دارد مدیرانی که توان استفاده از فرصت‌ها برای دست‌یابی به اهداف تبیین شده از سوی نظام اسلامی و مقام معظم رهبری را ندارند و نمی‌توانند در مسیر وحدت گام بردارند به دامن سیاست می‌افتند و سیاست‌زده می‌شوند.

شهردار شیراز گفت: برخی از افراد در جامعه هستند که با هرگروه از مدیرانی که سر کار می‌آیند مشکل دارند. به این افراد یا باید امتیاز داد یا شایعه پراکنی‌هایشان تمامی ندارد. زندگی و کسب نان آنان از این مسیر است. امام با حفظ وحدت و همدلی می‌توان این افراد را به حاشیه راند.

برچسب ها: انتقاد ، شیراز
نظرات بینندگان