arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۸۹۷۳۶
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۲۱ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۵

نخست‌وزیر ترکیه از تمایل کشورش برای عادی‌سازی روابط با مصر و سوریه خبر داد

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
نخست وزیر ترکیه گفت: روابط خود را با روسیه و اسرائیل عادی سازی کردیم و روابط با مصر و سوریه را هم در آینده به شرایط عادی باز خواهیم گرداند. سیاست ما افزایش شمار دوستان در جهان است.

به گزارش انتخاب،بینعالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه در سخنرانی خود به مناسبت سپری شدن صد روز از آغاز بکار خود گفت: زمانی که اتحادیه اروپا به وعده هایش به ما عمل کند، ما هم به تعهدات خود درباره آوارگان عمل خواهیم کرد.

ییلدریم افزود: چهل تن مواد مخدر را از گروه های تروریستی در جنوب کشور توقیف کردیم. سازمان های امنیتی را به وزارت کشور مرتبط کردیم و هر اقدامی در این سازمان ها در چارچوب این وزارتخانه صورت خواهد گرفت. در سفر به شهر دیاربکر، اجرای طرح های جدیدی را در جنوب شرق ترکیه اعلام خواهیم کرد.

وی گفت عملیات ما ضد تروریسم متوقف نخواهد شد و ما به این جنگ ادامه خواهیم داد. مبارزه با تروریسم را به شیوه جدید آغاز کردیم تا سلامت و دارایی های شهروندان در همه مناطق ترکیه حفظ شود.

ییلدریم افزود: مالیات بر سوخت را لغو کردیم تا فشار بر کشاورزان کاهش یابد. دولت نیمی از حقوق کارگران جدید در کارخانه و کارگاه ها را در سال اول کار آنان پرداخت خواهد کرد تا فرصت بیشتر و بهتری برای آموزش کارگران فراهم شود. با اجرای طرح ها و تصویب قوانین جدید توانستیم دویست و پنج هزار فرصت جدید شغلی ایجاد کنیم.

وی افزود روابط خود را با روسیه و اسرائیل عادی سازی کردیم و روابط با مصر و سوریه را هم در آینده به شرایط عادی باز خواهیم گرداند. سیاست ما افزایش شمار دوستان در جهان است.

ییلدریم افزود: دیاربکر شاهد توجه گسترده امنیتی و اقتصادی ما برای خشکاندن ریشه های تروریسم خواهد بود. حزب کارگران کردستان فرصت مشارکت در صلح سیاسی را از دست داد. ده میلیارد لیره برای پاکسازی جنوب شرق ترکیه از افراد مسلح کرد هزینه شد.

نظرات بینندگان