arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۳۹۴
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۷ - ۰۲ تير ۱۳۹۰

در دیدار فراکسیون روحانیون مجلس با آیت الله مهدوی کنی چه گذشت؟

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی پس از دیدار عصر امروز تعدادی از اعضای فراکسیون روحانیون مجلس با آیت الله مهدوی کنی به تشریح این دیدار پرداخت.
 
به گزارش انتخاب؛‌ حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار واحد مرکزی خبر گفت: روحانیون مجلس از آیت الله مهدوی کنی به خاطر قبول مسئولیت خطیر ریاست مجلس خبرگان رهبری تقدیر و تشکر کردند.

وی افزود: اعضای روحانیون مجلس همچنین از آیت الله مهدوی کنی بعنوان سیاستمدار برجسته و هوشمند انقلاب در طول نیم قرن گذشته برای راهنمایی در عرصه های گوناگون درخواست راهنمایی کردند.

آقای ابوترابی فرد گفت: رئیس مجلس خبرگان به انسجام اصولگرایان و همه دوستداران انقلاب اسلامی و کسانی که به نظام، امام و رهبری اعتقاد و باور دارند توصیه به وحدت بر محور نظام، امام و رهبری تاکید کردند.

وی افزود: آیت الله مهدوی کنی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و نظام ما، نظام جمهوری اسلامی است افزودند در این نظام همانگونه که علما و روحانیون برای مبارزه با طاغوت و استقرار نظام جمهوری اسلامی حضوری موثر، پررنگ و تعیین کننده داشتند و در همه صفوف مبارزه در سطح مقدم بودند امروز نیز باید در راه حفظ دستاوردهای انقلاب، تحکیم ارکان و افزاش کارایی نظام و تحکیم پیوند نظام و توده های مردم نیز نقش تعیین کننده و پررنگ داشته باشند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: آیت الله مهدوی کنی اشاره کرد که علما و روحانیون در عرصه های سیاسی و هر کجا که می توانند نقش ایفا کنند دریغ نورزند چرا که حضور علما و روحانیون به ویژه در نهادهای قانونگذاری چهره نظام را دربرابر دیگران روشن خواهد کرد و برجسته قرار خواهد داد.

آقای ابوترابی فرد گفت: رئیس مجلس خبرگان از روحانیان خواست به منظور هم افزایی وحدت و همدلی و تحکیم و ارتباط روحانیت با مردم و مسئولان بیشتر در صحنه باشند.

وی همچنین با اشاره به سخنان آیت الله مهدوی کنی و ذکر خاطره ی وی از دیدار علما با امام (ره) افزود: آیت الله مهدوی کنی خاطر نشان کرد که امام راحل در دیدار با چهره های شاخص نظام در اواخر عمرشان در این دیدار فرموده بودند که نظام جمهوری اسلامی تثبیت شده و راه خود را یافته است و با اقتدار این راه را خواهد پیمود و دشمن نیز نمی تواند در حرکت رو به رشد و بالنده نظام خدشه ایجاد کند.

معاون قوانین مجلس شورای اسلامی گفت:‌ رئیس مجلس خبرگان رهبری، مسئولان نظام و مدیران ارشد در سطوح مختلف و آحاد مردم را به ا ین دو نکته متذکر شدند که اولا با امید به آینده درخشان نظام ، سخن امام را به خاطر داشته باشیم که انقلاب با عزت راه خود را یافته است و با اقتدار پیش خواهد رفت و ثانیا به موضع امام توجه داشته باشیم که باید وحدت و انسجام اسلامی و ملی خود را حفظ کنیم و ارتقاء بخشیم و در این راه گام های استوار و بلندی را برداریم.

آقای ابوترابی فرد ادامه داد: رئیس جامعه روحانیت مبارز ، وحدت و انسجام را در سایه توجه به دو اصل عملی دانست و خاطر نشان کرد که اصل اول این است که برای رسیدن به وحدت حول اصول و مبانی صحیح عقلانی و اسلامی از بعضی خواسته های خود بگذرید زیرا اگر بخواهیم بر سلایق سیاسی و بعضی خواسته های خود اصرار بورزیم نمی توانیم حول اصول و مبانی اسلامی به وحدت مطلوب دست پیدا کنیم.

وی افزود: ‌آیت الله مهدوی کنی در همین مورد با نگاه تطبیقی به اکسیژن و هیدروژن اشاره کرد و افزود اکسیژن و هیدروژن با از دست دادن خاصیت های جزئی خود آب را خلق می کنند و عنصر حیات بخش را به وجود می آورند و اگر اکسیژن می خواست اکسیژن باشد و هیدروژن نیز همانگونه بماند آبی به وجود نمی آمد بنابراین وحدت این دو عنصر با هم عنصر حیات بخش را به وجود آورد.

آقای ابوترابی فرد گفت: رئیس مجلس خبرگان به اصل دوم الزامات وحدت اشاره کرد و یادآور شد وحدت و انسجام در حول عمود خیمه انقلاب به دست می آید و عمود خیمه انقلاب نیز رهبر معظم انقلاب اسلامی است که باید همه حول این محور حرکت کنیم و اگر این انسجام حول این شخصیت الهی به دست آید قطعا به قدرت بی نظیری تبدیل خواهیم شد که هیچ خطری کشور را تهدید نخواهد کرد.

وی ادامه داد: آیت الله مهدوی کنی تاکید داشت که امروز نیز برای رسیدن به افق های بلندتر در مسیر آرمان های انقلاب اسلامی راهی جز تبعیت از ولایت و مصداق آن مقام معظم رهبری نداریم.

این عضو فراکسیون روحانی مجلس در ادامه به محورهای سخنان اعضای روحانی این فراکسیون در این دیدار اشاره کرد و گفت: بیان دغدغه هایی در زمینه مسائل سیاسی و اجتماعی عمدتا داخلی و درخواست از آیت الله مهدوی کنی به منظور نقش آفرینی در رفع این دغدغه ها، تقدیر از وی برای تلاششان در انسجام جریان اصولگرایی و فراهم آوردن بستر حرکت اصولگرایان حول محور روحانیت و تقدیر از تلاش رئیس مجلس خبرگان و اقداماتش در ایجاد حضور پررنگ جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین برای نقش آفرینی در مسائل کلیدی سیاسی از اهم محورهای نمایندگان روحانی مجلس بود.

آقای ابوترابی فرد در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه درباره انتخابات چند ماه آینده مجلس شورای اسلامی و انسجام اصولگرایان در این انتخابات مسائلی نیز مطرح شد تنها به این پاسخ بسنده کرد و افزود:‌ روحانیون حاضر در این جلسه از اقداماتی که آیت الله مهدوی کنی در زمینه وحدت اصولگرایان به ویژه با محوریت جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز در راستای فراهم آوردن بستر حرکت همراه با انسجام آینده انقلاب برداشته بودند تشکر کردند و آمادگی خود را برای انجام وظیفه و اطاعت از راهنمایی های رئیس جامعه روحانیت مبارز اعلام کردند.

وی به درخواست پایانی روحانیون از آیت الله مهدوی کنی برای حضور در صحن علنی مجلس اشاره کرد و گفت‌: پیش از این و امروز هم این درخواست از سوی هیات رئیسه مجلس و روحانیون حاضر در جلسه اعلام شد که آیت الله مهدوی کنی با حضور در مجلس و پیش از ورود به دستور جلسه با سخنانشان راه روشن تر و شفاف را برای نمایندگان ترسیم کرده و آنان را راهنمایی کنند.
 

نظرات بینندگان