arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۲۹۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ : ۱۵ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵

مردم تایلند برای سلامتی پادشاه صورتی پوش شدند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
مردم تایلند روز سه شنبه با بر تن کردن لباس صورتی رنگ برای سلامتی 'بهومیبول ادولیادج' پادشاه 88 ساله این کشور که از نظر سلامتی در وضعیت ناپایداری قرار دارد، دعا کردند.

 مردم تایلند دو روز پس از آنکه قصر پادشاهی اعلام کرد وضعیت سلامتی پادشاه این کشور ثبات ندارد با برتن کردن لباس صورتی برای سلامتی 'بهومیبول ادولیادج' دعا کردند چون بر این باورند که رنگ صورتی به بهبود سلامت پادشاه این کشور کمک خواهد کرد.
 
وی طولانی ترین دوره پادشاهی در جهان را در کارنامه دارد و به طور گسترده ای در تایلند مورد احترام است. 'بهومیبول ادولیادج' در طول 7 دهه که تاج و تخت پادشاهی تایلند، کشوری که با بحران های مختلف سیاسی مواجه است را بر عهده داشته، به عنوان یک نیروی وحدت بخش عمل کرده است.
 
کاخ پادشاه تایلند روز یکشنبه پس از همودیالیز 'بهومیبول ادولیادج' در بیمارستان، اعلام کرد سلامت پادشاه 'پایدار نیست'.
 
اعلام غیرپایدار بودن سلامت پادشاه در تایلند امری غیرمعمول به شمار می رود، چون تاکنون هر زمانی وضعیت پادشاه این کشور بهبود می یافت، اطلاعیه صادر می شد.
 
بسیاری از تایلندی ها بسیار خرافاتی هستند و برخی براین باورند که لباس رنگ روشن می تواند باعث بهبود حال پادشاه این کشور شود.
 
پس از بیانیه کاخ در مورد سلامتی پادشاه، پیامی در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته شد که از مردم می خواست لباس صورتی بپوشند. این رنگ برای نخستین بار چند سال پیش که ستاره شناسان سلطنتی اعلام کردند برای پادشاه تندرستی به ارمغان می اورد، مهم جلوه کرد.
 
از آن زمان، پادشاه تایلند در برخی مواقع با لباس هایی به این رنگ در انظار دیده شد.
تارنمای 'بانکوک پست' نیز روز سه شنبه نوشت بسیاری از بودایی ها در این سرزمین به دعا برای پادشاه پرداختند.
در صفحات فیسبوک پیام هایی درج شده است که از مردم می خواهد گردهم آیند و در آیین مذهبی برای 'بهومیبول ادولیادج' آرزوی سلامتی کنند.
 
وی پیش از این نیز در سال 2009 به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شد و طی سه سال گذشته در چند نوبت به بیمارستان منتقل شده است.
 
پادشاه سالمند تایلند از یک سری بیماری در سال های اخیر رنج می برد و آبان ماه سال 1393 نیز برای عمل جراحی به یک بیمارستان بانکوک منتقل شد. وی طی حدود یکسال اخیر در ملاء عام دیده نشده است.
 
'بهومیبول آدولیادج' پادشاه تایلند که متولد پنجم دسامبر سال 1927 است، قدیمی ترین و ثروتمندترین رئیس یک کشور در جهان است و از سال 1946 تاکنون پادشاه تایلند بوده است.
ثروت وی در سال 2009 حدود 35 میلیارد دلار تخمین زده می شد و آماری از ثروت کنونی 'بهومیبول آدولیادج' در دست نیست.
 
'واجیرا لونگ کورن' 64 ساله اکنون ولیعهد تایلند و وارث ظاهری تاج و تخت است.
منبع: ایرنا
برچسب ها: صورتی ، صورتی ، فیس بوک
نظرات بینندگان