arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۱۹۴
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۰۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۰

نگراني رئيس سازمان سنجش از نحوه حذف کنکور

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رئيس سازمان سنجش گفت: آخرين تصميم اين است که سال 92 آخرين کنکور باشد اما اين موضوع زمان بر ميباشد، زيرا قرار است يک شيوه 40 ساله به يک شيوه ديگر تغيير کند.

سرورالدين با اظهار نگراني از شيوه حذف کنکور افزود: به طور نمونه يک برگ امتحان تشريحي را به 5 ممتحن داده ايم و 5 نمره مختلف گرفتيم و اين نشان ميدهد که ممکن است اشکالات و سؤ استفاده هايي صورت گيرد.

به اين صورت که اعمال سوابق تحصيلي و تصحيح برگه هاي امتحانات نهايي به صورت منطقه، مورد سؤ استفاده واقع شود و اعمال سليقه در آن صورت گيرد.وي گفت: وقتي وزن سوابق تحصيلي در پذيرش دانشجو بالاتر برود، ممکن است زمينه خريد و فروش سؤالات در زمان امتحانات نهايي فراهم شود و تجربه آزمون دستياري تکرار شود.

وي تاکيد کرد: ممکن است مسؤولي در منطقه خودش براي کمک به دانش آموزان محروم آن منطقه در تصحيح برگههاي امتحاني نمره هاي بالاتري به آنها بدهد، اما اين مسأله در کل موجب بي عدالتي مي شود.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
آقای ریس سازمان سنجش نگران نباش . مگر سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با پشتوانه چند دهه کار کارشناسی در این مملکت یک شبه منحل نشد اتفاقی افتاد ؟ کم کم اثرات نبودن این سازمان موثر را می بینیم . تصمیم های بی حساب و کتاب و مدیریت های سلیقه ای از اثرات حذف سازمان مدیریت در این سالها است .
پس اصلا نگران سازمان با 40 سال پشتوانه کارشناسی ات نباش
ناشناس
|
NEW ZEALAND
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
0
به طور کلی حذف کنکور غلط است و تا زمانی که ظرفیت محدود باشه یک آزمون عادلانه بهترین گزینه برای انتخاب است. مشکل در کیفیت دانشگاهها و تناسب رشته ها با نیاز جامعه است و گرنه فرستادن یه جماعت 2-3 میلیونی پای صندلی های بی ارزش به جز تلف کردن جوانی اونها و ضایع کردن بیت المال نتیجه ای نداره
نظرات بینندگان