arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۲۷۰۵
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۰ - ۱۶ آبان ۱۳۹۵

جزییات طرح تحصیل دانش‌آموزان براساس ژنتیک و علاقه

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
رییس کمیته هوافضا و فناوری‌های نوین مجلس از مطالعات اولیه تهیه طرح توانمندسازی دانش‌آموزان در دوران تحصیل براساس ژنتیک و علاقه و توضیح جزییات طرح مذکور به رییس‌جمهور خبر داد.

به گزارش انتخاب، محمدرضا منصوری، گفت: طرح توانمندسازی دانش‌آموزان در دوران تحصیل که براساس ژنتیک و علاقه در دست مطالعه و تهیه است و تا دو ماه آینده به مجلس ارائه می‌شود.

نماینده مردم ساوه در مجلس افزود: براساس این طرح  نظام آموزش و پرورش و نظام آموزش عالی کشور متحول می‌شود. در طرح  مذکور دانش‌آموزان از پایه ابتدایی می‌توانند رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و براساس همان انتخاب ادامه تحصیل داده و پس از دریافت دیپلم در رشته خود به یک متخصص زبردست و ماهر مبدل می‌شود.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: ویژگی این طرح این است که دانش‌آموزان علاوه بر داشتن سواد خواندن و نوشتن در رشته‌های پر کاربرد جامعه نیز یک متخصص ماهر از دبیرستان‌ها فارغ‌التحصیل می‌شوند و دیگر نیازی نیست بعد از ۱۲ سال درس خواندن برای یافتن یک شغل، تازه سراغ آموختن بروند.

رییس کمیته هوافضا و فناوری‌های نوین مجلس خاطرنشان کرد: براساس این طرح دانش‌آموزان نخبه می‌توانند در مدارس تیزهوشان درس بخوانند تا به دلیل استعدادها و ویژگی‌های خدادادی در سنین نوجوانی و جوانی دست به اختراع بزنند و کشور را از انواع وابستگی‌ها به ویژه وابستگی‌های فناوری و تکنولوژیک خودکفا کنند.

منصوری خاطرنشان کرد: با رییس مجلس شورای اسلامی و هیات رییسه مجلس و وزیر جدید آموزش و پرورش در خصوص کلیات طرح مذکور رایزنی کرده‌ام و امروز نیز در دیدار با رییس‌جمهور به آقای روحانی نیز درباره ابعاد، جزییات و برکات آن توضیح دادم. انشاءالله با همفکری و هم‌افزایی مجلس و دولت تا آخر دی‌ماه این طرح تقدیم هیات رییسه مجلس شورای اسلامی شود.

منبع: ایسنا
نظرات بینندگان