arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۳۰۴
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۱۱ تير ۱۳۹۰

هاشمی: اگر نتوانیم رضایت اکثریت مردم را با خود حفظ کنیم، آینده روشنی نداریم/ فضای بسته مانع اسلام حقیقی است

آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت : در عصری زندگی می‌کنیم که روزبه‌روز عقلانیت، استدلال و منطق قدرت افزون‌تری پیدا می‌کند و فضای بسته مانعی در برابر اسلام حقیقی است.
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
آیت الله هاشمی رفسنجانی گفت : در عصری زندگی می‌کنیم که روزبه‌روز عقلانیت، استدلال و منطق قدرت افزون‌تری پیدا می‌کند و فضای بسته مانعی در برابر اسلام حقیقی است.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه خبری تحلیلی انتخاب ؛  جمعی از علمای حوزه و دانشگاه از شهر مقدس قم صبح شنبه با رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار و پیرامون حوزه نواندیشی دینی گفتگو کردند. آیت الله هاشمی رفسنجانی در این دیدار  با اشاره به جایگاه رضایت مردم در سبک حکومت‌داری تأکید کرد: اگر نتوانیم رضایت اکثریت مردم را با خود حفظ کنیم، تاریخ نشان داده است که موفق نخواهیم بود و آینده روشنی به همراه نخواهیم داشت.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه این دیدار، اسلام را دینی جامع  و متعلق به همه اعصار و زمان‌ها عنوان کرد و گفت: اسلام نیازی به تحمیل فکر و عقیده ندارد و پایه‌های استدلالاتش محکم و اسلام دین گفتگو و آزاداندیشی در حوزه فکر و تعقل است.

آیت الله هاشمی با اشاره به توجهات ویژه قرآن برای تفکر و تعقل تأکید کرد: تمدن عظیم اسلامی در زمانی که غرب در جاهلیت بود، در کشورهای اسلامی شکل گرفت و اساس آن مبتنی بر آزاداندیشی و اهمیت به تفکر بود.

ایشان با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر شکل‌گیری کرسی‌های آزاداندیشی در محیط‌های علمی تأکید کرد: این بحث که می‌توانست منشأ تحولات مثبتی باشد مورد غفلت و بعضاً مصادره به رأی قرار گرفت و یا از مسیر خود منحرف شد و باید تلاش شود با درک این موضوع زمینه‌های آن فراهم شود.





رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی مباحث در حوزه حکومت در مورد تحمیل برخی موارد به جامعه و به‌ویژه نسل جوان تأکید کرد: فشار مضاعف نتیجه کمتری به همراه دارد و در هر طرحی که به اجرا می‌رسد باید به واقعیات جامعه نیز توجه داشت و از حرکاتی که وهن را نیز به همراه دارد، پرهیز کرد.

ایشان افزود: البته در جامعه باید به محیط به عنوان عاملی مؤثر در حوزه تربیت توجه کرد و از رشد فساد در آن جلوگیری به عمل آورد که آن نیز روش‌های علمی متناسب را طلب می‌کند.







ایشان در پاسخ به سؤال یکی از حاضران در خصوص اوضاع کشورهای منطقه و برخی اعتراضات تأکید کرد: نقطه مشترک همه این اعتراضات محوریت مردم است و برخوردهای سرکوب‌گرایانه با توجه به این موج بیداری نتیجه‌بخش نخواهد بود.

ایشان افزود: مردم مظلوم بحرین در این میان متحمل سختی‌های بیشتر هستند و مظلوم واقع شده‌اند و حمایت جهانی نیز به همراه ندارند.



گفتنی است در این دیدار حاضران هر کدام به بحث در خصوص مفاهیم و موضوعات دینی به‌ویژه در حوزه‌های حکومتی پرداخته و مطالبی در خصوص لزوم توجه به حوزه نواندیشی دینی در محافل علمی و به‌ویژه حوزوی پرداختند.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۴
عامک
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
1
جناب آقای هاشمی تنها راه نجات صراحت لحجه است که مدتی است در شما دیده نمی شود البته بنده و امثال بنده کوچکتر از آن هستیم که به شما رهنمود ارائه کنیم ولی مطمئن باشید به پشتوانه ملتی که به شما اعتماد و اعتقاد دارد همه کار شدنی است و من ا... توفیق
ناشناس
|
UNITED STATES
|
۲۲:۳۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۱
0
2
مگه همین الان آینده تون روشنه؟!
علی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۳:۱۶ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
0
0
من اصلا کلش رو نخوندم فقط سر مطلب رو خوندم
ببین کی از اسلام حرف میزنه........همونی که شلوار لی با تیغ موکت بری جر میداد
پاسخ ها
عامک
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
مشکل امثال شما این است که فقط به تیتر ها توجه دارید و خود را صاحب نظر هم میدانید کسی که حوصله خواندن یک مطلب را ندارد آیا اجازه تحلیل آن مطلب را دارد واقعا" که ! قضاوت به عهده مردم از جمله خود جنابعالی البته من سن جنابعالی را نمیدانم ولی تا حایی که سن من قد می دهد مطلبی از پاره کردن شلوار جین با تیغ موکت بری توسط آقای رفسنجانی نشنیدم و اگر منظورتان به اصطلاح انثار حزب ا... آن روزهاست که باید گفت همانها و همفکرانشان جنایت کوی دانشگاه را انجام دادند و اکنون با گردن برافراشته راست راست در حال راه رفتن و خندیدن به ریش دانشجویان هستند آیا این حرکت آنان را به نام آقای احمدی نژاد می نویسید؟
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
0
0
خیلی ها میبایست از سیاست های ذاتی آیت الله هاشمی یاد بگیرند اما متاسفانه راهی را میروند که به ترکستان است
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
0
0
زنده با هاشمی .
دیگر چه اسلامی و چه دینی ؟ بعضی ها انقدر تیشه به ریشه اسلام زده اند که با هزاران منبر و ... هم نمی شود درستش کرد .
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۲
0
1
محضر مبارك حضرت آيت الله هاشمي رفسنجاني
سلام عليكم
من از دوست داران واقعي حضرت مستطاب عالي هستم و هميشه هم در تائيد شما نظر داده ام . احتمال مي دهم كه اين نظر من را هم در اين سايت مطالعه بفرمائيد . نمي دانم چرا با خواندن اين مطلب به دلم امد كه به محضر شريف تان عرض كنم كاش اين مطالب را در دوران پر افتخار رياست جمهوري تان هم بر زبان مي آورديد.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۰/۰۴/۱۵
0
0
عجب !!!!!!!تا حالا بهش فکر نکرده بودم
نظرات بینندگان