arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۵۵۵۲
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۴ - ۲۸ آبان ۱۳۹۵

افزایش چشمگیر درخواست های پناهندگی در آلمان از طرف شهروندان ترک

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
افزایش چشمگیر درخواست های پناهندگی در آلمان از طرف شهروندان ترکرسانه های آلمان با استناد به آمارهای اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی این کشور از افزیش چشمگیر درخواست های پناهندگی از طرف شهروندان ترک به ویژه بعد از کودتای نظامی نافرجام در این کشور خبر دادند.

به گزارش انتخاب؛  به نقل از روزنامه "تاگس اشپیگل"، بر اساس آمارهای اعلام شده شمار درخواست های پناهندگی از کشور ترکیه در آلمان به شدت افزایش پیدا کرده است.

بر این اساس از ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی حدود 4437 نفر از ترکیه در آلمان درخواست پناهندگی کرده اند.

رسانه های آلمان این خبر را با استناد به آمار اداره فدرال مهاجرت و پناهندگی این کشور منتشر کردند. این در حالی است که در سال گذشته تنها 1767 مورد در خواست پناهندگی از ترکیه و در سال 2014 نیز 1806 مورد وجود داشته است.

بر این اساس بخصوص در هفته های اخیر سیستم ثبت درخواست های پناهندگی از افزایش چشمگیر درخواست های پناهندگی از طرف شهروندان ترک خبر داده است.

در حالی که در نیمه ابتدایی سال جاری میلادی تنها حدود 350 درخواست پناهندگی از ترکیه ثبت شده بود در ماه سپتامبر 446 مورد و در اکتبر 458 مورد درخواست ثبت شده است.

از زمان کودتای نظامی نافرجام در ترکیه در اواسط جولای دولت ترکیه با سختگیری بالایی علیه نیروهای مخالف رفتار می کند.

سخنگوی سیاست داخلی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی در پارلمان آلمان انتظار دارد که اگر تحولات در ترکیه به همین منوال ادامه پیدا کند ما باید انتظار این را داشته باشیم که شمار ترک هایی که در آلمان به دنبال پناهندگی سیاسی هستند همچنان افزایش یابد.
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان