arrow-right-square Created with Sketch Beta.
کد خبر: ۳۰۵۷۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۷ - ۲۹ آبان ۱۳۹۵

واشنگتن‌پست: ترامپ گزینه‌های خطرناکی را برای دولت جدید آمریکا برگزیده است

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :
روزنامه آمریکایی واشنگتن‌پست گزارش داد که گزینه‌های «دونالد ترامپ» برای پست امنیت ملی و سیا گزینه‌های خطرناکی هستند که انتخاب آنها نمایانگر آن است که رویکرد آمریکا در قبال جامعه مسلمانان غیرسازنده خواهد بود.
 
به گزارش انتخاب، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی نوشت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گزینه‌های خطرناکی را برای دولت خود در نظر گرفته است.
 
این گزارش سپس در مقدمه خود نوشت، مردم آمریکا امیدوارند که ترامپ به ائتلاف‌های آمریکا پایان ندهند و گزینه‌هایی چون ژنرال «مایکل فلن» بعنوان مشاور امنیت ملی و «مایک پومپئو» بعنوان مدیر سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا موسوم به «سیا» می‌تواند نشان‌دهنده یک رویکرد غیرسازنده آمریکا در قبال جهان مسلمانان می‌باشد.
 
برخی گزینه‌های ترامپ برای پست‌های مهم نشان‌دهنده رویکرد خطرناک آمریکا در قبال روسیه و همچنین حمایت از تاکتیک‌هایی در مبارزه با تروریسم می‌باشد که در تضاد با قوانین بین‌المللی است.
 
فلن، مشاور نزدیک ترامپ در حین کمپین انتخاباتی وی، تجارت زیادی در خصوص مبارزه با القاعده و دیگر شبکه‌های افراطی در عراق و افغانستان دارد. او بعنوان رئیس سازمان اطلاعات دفاعی آمریکا، به درستی هشدار داد که تهدیدات تروریستی در سالهای بعد از مرگ «اسامه بن لادن» سرکرده سابق القاعده، از بین نخواهد رفت.
 
طبق این گزارش، وی اخیراً با لفاظی‌هایش علیه اسلام و مسلمانان توجهات زیادی را به سوی خود جلب کرده است و اسلام را نه بعنوان یک دین بلکه یک ایدئولوژی سیاسی معرفی کرده که پشت آنچه که دین نامیده می‌شود، مخفی شده است و همچنین در یک پیام توییتری نوشت که ترس از اسلام عقلانی است.
 
واشنگتن‌پست سپس به مواضع پومپئو اشاره کرد و نوشت، وی یکی از بعد از حملات 2011 به کنسولگری آمریکا در بنغازی لیبی به تئوری توطئه دامن زد و همچنین مدعی شد که قدرت جاسوسی دولت آمریکا بسیار ضعیف شده است و خواستار ایجاد یک پایگاه داده‌های بزرگ شد که در آن سوابق تماس‌های تلفنی و اطلاعات مالی و فردی افراد آورده شود.
 
وی همچنین از حامیان استفاده از تکنیک‌های خشن بازجویی از مظنونین می‌باشد و واشنگتن‌پست با اشاره به این موارد نوشت، سیاست‌های ترامپ در خصوص مبارزه با داعش و دیگر گروههای افراطی مبهم است اما انتصاب‌ فلن و پومپئو نشان می‌دهد که دولت وی ممکن است سیاست‌هایی را دنبال کنند که تا حد زیادی همپیمانان مسلمان آمریکا را از واشنگتن دور می‌کند.
 
این گزارش توضیح داد که دولت ترامپ که ظاهراً اسلام را اهریمن جلوه می‌دهد، مورد استقبال داعش و القاعده است زیرا می‌توانند از این مسئله برای نیروگیری خود استفاده کنند
منبع: فارس
نظرات بینندگان